Για διαφημιστική καμπάνια πως (δεν) θα χάσουν τα σπίτια τους οι ευάλωτοι δανειολήπτες!
- Μια ακόμα αχρείαστη καμπάνια, η πολλοστή τα τελευταία χρόνια με διαμοιρασμό ζεστού χρήματος στα ΜΜΕ.
- Το ίδιο το ΥΠΟΙΚ που πληρώνει για την καμπάνια δεν έχει ανεβάσει καν στην επίσημη σελίδα του στο Facebook κάποιο από τα σποτάκια.
- Σκορπάνε χρήμα για βιντεάκια που έχουν 1.000 προβολές, 4 likes και τρία σχόλια!
- Οι ευάλωτοι δανειολήπτες θα μπορούσαν να ενημερωθούν άμεσα και δωρεάν από το ΥΠΟΙΚ με προσωποποιημένα μηνύματα SMS ή e-mails απευθείας στα κινητά τηλέφωνά τους και τους υπολογιστές τους.
Του Βασίλη Γαλούπη
2 Μαρτίου 2024
Το παλιό σύνθημα του γαλλικού Μάη ’68 «η φαντασία στην εξουσία» φαίνεται πως βρίσκει ανταπόκριση ακόμα και εν έτει 2024 στην ελληνική πολιτική σκηνή. Το υπουργείο Οικονομικών θεώρησε ότι είναι η κατάλληλη στιγμή για να ξοδέψει σχεδόν 5 εκατ. ευρώ, μέρος του οποίου από τον προϋπολογισμό, προκειμένου να… διαφημίσει μέσω ΜΜΕ μια ακόμα απόπειρα εξωδικαστικού συμβιβασμού.
Το παράδοξο είναι ότι ενώ το ΥΠΟΙΚ αισθάνεται την ανάγκη να διαφημίσει πληρώνοντας κι αυτό το μέτρο για τους ευάλωτους δανειολήπτες, όταν ούτε οι προηγούμενες απόπειρες φάνηκε να δελεάζουν τους περισσότερους οφειλέτες, το υπουργείο δεν έχει αναρτήσει καν – και δωρεάν ασφαλώς – στην επίσημη σελίδα του στο Facebook κάποιο από τα σποτάκια του που ήδη προβάλλονται στα Μέσα έναντι αντιτίμου. Όχι τουλάχιστον μέχρι την ημέρα δημοσίευσης της έρευνάς μας.
Πρόσφατα, στις 23 Φεβρουαρίου 2024 η Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας κι Ενημέρωσης απευθύνθηκε προς το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, έκανε ορθή επανάληψη της απόφασης για την «έγκριση του προγράμματος προγράμματος επικοινωνιακής προβολής που αφορά στην καμπάνια ενημέρωσης των ευάλωτων δανειοληπτών του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, για το έτος 2024».
Στην επικαιροποιημένη απόφαση αναφέρεται ότι:
- «Το πρόγραμμα επικοινωνιακής προβολής που αφορά στην εκστρατεία ενημέρωσης των ευάλωτων δανειοληπτών του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για το έτος 2024, θα χρηματοδοτηθεί από τον Προϋπολογισμό του φορέα».
- «Το πρόγραμμα επικοινωνιακής προβολής του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών ανέρχεται στο συνολικό ποσό ύψους τεσσάρων εκατομμυρίων πεντακοσίων ογδόντα οκτώ χιλιάδων ευρώ (4.588.000,00 €), το οποίο κατανέμεται ως εξής: Ποσόν ενός εκατομμυρίου ευρώ (1.000.000,00 €) θα καλυφθεί από τον τακτικό προϋπολογισμό ενώ το υπόλοιπο ήτοι ποσόν τριών εκατομμυρίων πεντακοσίων ογδόντα οκτώ χιλιάδων ευρώ (3.588.000,00 €) από τον προϋπολογισμό του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) του φορέα».
Η καμπάνια αφορά στα έντυπα (εφημερίδες) και ηλεκτρονικά Μέσα (ραδιόφωνο, τηλεόραση), ενώ το 30% του ποσού, όπως αναφέρεται, θα απορροφηθεί από τα Περιφερειακά ΜΜΕ.
Διαβάστε τη συνέχεια στο www.datajournalists.co.uk
Τα άρθρα που δημοσιεύουμε δεν απηχούν αναγκαστικά τις απόψεις μας και δεν δεσμεύουν παρά τους συγγραφείς τους. Η δημοσίευσή τους έχει να κάνει όχι με το αν συμφωνούμε με τις θέσεις που υιοθετούν, αλλά με το αν τα κρίνουμε ενδιαφέροντα για τους αναγνώστες μας.