Ελληνοϊσραηλινή άσκηση – “Βομβαρδισμοί” στη Λάρισα

Του Δημήτρη Κωνσταντακόπουλου

Η Αθήνα κλιμακώνει την εμπλοκή της στο Μεσανατολικό, δηλαδή στην προσπάθεια ανατροπής των καθεστώτων Συρίας και Ιράν.

Στις 20 Οκτωβρίου προγραμματίζεται, σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες, κοινή ελληνο-ισραηλινή αεροπορική άσκηση εξουδετέρωσης στόχων στο έδαφος, που μοιάζουν απελπιστικά με τις … πυρηνικές εγκαταστάσεις του Ιράν, με αφετηρία το στρατιωτικό αεροδρόμιο της Λάρισας.

Πρόκειται στην πραγματικότητα για προσομοίωση αεροπορικής επίθεσης κατά του Ιράν. Για τις ανάγκες της άσκησης έρχεται στην Ελλάδα το σμήνος «Ιπτάμενος Δράκος», από 15 F-16 και F-15, μαζί με αεροσκάφος εναέριου ανεφοδιασμού Μπόινγκ. Η περιοχή Λάρισας επελέγη λόγω της γεωμορφολογίας της που μοιάζει με την ιρανική. Το Ισραήλ επέβαλε πλήρη «συσκότιση» σχετικά με την πραγματοποίησή της, δεν θα ανακοινωθεί και δεν θα κληθούν δημοσιογράφοι να την παρακολουθήσουν.

Να σημειωθεί ότι στις αρχές Σεπτεμβρίου πραγματοποιήθηκε ήδη ελληνοϊσραηλινή άσκηση CSR (ελέγχου, έρευνας, διάσωσης) στη Δυτική Κρήτη. ‘Ηδη επί υπουργίας Μπεγλίτη, η ελληνική κυβέρνηση έχει συγκατατεθεί στη χρήση των στρατιωτικών αεροδρομίων Ανδραβίδας και Καστελλίου, ενώ η στρατιωτική συνεργασία διευρύνθηκε στη συνέχεια, κατά τρόπο που ακόμα και οι συνήθως προσεκτικοί και συγκρατημένοι Ισραηλινοί αξιωματούχοι δεν μπορούν να κρύψουν τον ενθουσιασμό τους. Στρατιωτικοί κύκλοι εκτιμούν ότι πιθανώς έχει διατεθεί και το αεροδρόμιο Λάρισας. Εκτιμούν ότι το Ισραήλ θέλει αυτά τα αεροδρόμια (όπως και αυτό της Πάφου) για λόγους διασποράς της αεροπορίας του σε περίπτωση πολύ μεγάλου πολέμου στη Μέση Ανατολή.

Περιττό να σημειώσουμε ότι, τη στιγμή που αναπτύσσεται θυελλωδώς η συνεργασία με το Ισραήλ, έχει ουσιαστικά παγώσει η συνεργασία με πολύ πιο «φυσικούς» συμμάχους της Ελλάδας, όπως π.χ., η Ρωσία ή η Αρμενία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ένα από τα «σενάρια» που συζητούνται διεθνώς για την επίθεση κατά του Ιράν, περιλαμβάνει το βομβαρδισμό του από Βορρά, με την ισραηλινή αεροπορία να μεταβαίνει μέσω Κύπρου, Ελλάδας, Βουλγαρίας και Ρουμανίας, να ανεφοδιάζεται στην Κωνστάντζα (ή εναλλακτικά στη Βουλγαρία), και στη συνέχεια, να φτάνει μέσω Μαύρης Θάλασσας στη Γεωργία, το Αζερμπαϊτζάν και, από εκεί, στο Βόρειο Ιράν.

“H Eλλάδα αύριο”, 19.10.2012