Πυρ ομαδόν του καλλιτεχνικού κόσμου κατά του νομοσχεδίου τεκνοθεσίας στα ομόφυλα ζευγάρια

Κάθετα αντίθετοι στον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών, καθώς και στην τεκνοθεσία τάχθηκαν μέλη του καλλιτεχνικού κόσμου.

16 Ιανουαρίου 2024

«Θύελλα» αντιδράσεων από την πλειονότητα του καλλιτεχνικού κόσμου πυροδότησε η απόφαση της κυβέρνησης να ανοίξει το ζήτημα της νομοθέτησης του γάμου και της τεκνοθεσίας για τα ομόφυλα ζευγάρια.

Επώνυμοι από τον Στέλιο Ράμφο, τον Νίκο Οικονομόπουλο, τον Νίνο Ξυπολητά μέχρι τον Νότη Σφακιανάκη εκφράζουν ανοιχτά την αντίθεσή τους με το να δοθεί το δικαίωμα της τεκνοθεσίας στα ομόφυλα ζευγάρια.

To Νewsbomb.gr συγκέντρωσε 9+1 επώνυμους που τάσσονται κατά της τεκνοθεσίας από ομόφυλα ζευγάρια και δεν έκρυψαν την άποψή τους καυτηριάζοντας το επίμαχο νομοσχέδιο.

Νίνο: «Είμαι καλοριφέρ και θα υιοθετήσω ένα…αρσενικό κλειδί με μία μπανιέρα»

Αρχικά, ο γνωστός τραγουδιστής Νίνο εξέφρασε δημόσια την άποψη του με ένα καυστικό μήνυμα στο νέο κοινωνικό δίκτυο, το Threads.

«Από σήμερα είμαι καλοριφέρ 65 ετών, θα παντρευτώ μια μπανιέρα, και θα υιοθετήσω ένα αρσενικό κλειδί μαζί της. Τι δε γίνεται; 2024 έχουμε. Που είναι το παράξενο;», έγραψε όλο νόημα ο Νίνο.

Νίκος Οικονομόπουλος: Το Twitter πήρε θέση υπέρ του – «Λέει αλήθειες που δεν σας αρέσουν»

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο Νίκος Οικονομόπουλος ο οποίος ήταν καλεσμένος στην εκπομπή «Το Πρωινό» και καταδίκασε την τεκνοθεσία από ομόφυλα ζευγάρια, όταν ρωτήθηκε από τον Γιώργο Λιάγκα.

Ο λαϊκός τραγουδιστής εξέφρασε την άποψη του λέγοντας ότι ένα παιδί χρειάζεται τον πατέρα του και τη μητέρα του.

«Eγώ δεν συμφωνώ με την τεκνοθεσία από ομόφυλα ζευγάρια, αλλά αυτή είναι η άποψή μου. Είναι ένα κομμάτι που εγώ προσωπικά δεν το δέχομαι. Έχει να κάνει με το θέμα της πίστης, είναι θέμα δικό μου… Πιστεύω πως ένα παιδί χρειάζεται τη μαμά και τον μπαμπά, αυτό έχει ορίσει η φύση μας» είπε ο γνωστός τραγουδιστής και συμπλήρωσε: «Τώρα από εκεί και έπειτα τους νόμους στα χαρτιά τους βάζουν οι άνθρωποι, οπότε ας πάρει το κρίμα στο λαιμό του».

Μετά τις δηλώσεις του ο Νίκος Οικονομόπουλος έγινε θέμα συζήτησης στο Twitter, το οποίο παραδέχθηκε τον τραγουδιστή, ο οποίος είχε το θάρρος και εξέφρασε την αλήθεια του χωρίς να τον νοιάζει τι θα πει ο κόσμος. Εξέφρασε όσα πιστεύει με κάποιους «λίγους» να μην συμφωνούν και άλλους πάλι να τον επικροτούν που φρόντισε να πει όσα πρεσβεύει η πίστη του και ο ίδιος.

Αρκετοί ήταν οι χρήστες του Twitter που «χειροκρότησαν» τον τραγουδιστή, λέγοντας πόσο σημαντικό είναι να μην φοβάσαι να λες την αλήθεια και τη λογική πηγαίνοντας κόντρα σε κάθε «προοδευτική» απόφαση.

Νότης Σφακιανάκης: «Θα υπάρχει ένα υβρίδιο, ένα συνονθύλευμα αρσενικοθήλυκο, ένας άνθρωπος ο οποίος θα είναι ουδέτερος»

Υπενθυμίζεται ότι πριν από ακριβώς 26 χρόνια, το 1998, ο Νότης Σφακιανάκης είχε δώσει τηλεοπτική συνέντευξη στον δημοσιογράφο Νάσο Αθανασίου και είχε εκφράσει τις απόψεις του για διάφορα κοινωνικά θέματα μεταξύ των οποίων και για τα ομόφυλα ζευγάρια.

«Δυστυχώς έχω την ικανότητα να βλέπω από μικρό παιδί αυτό που θα γίνει μετά από 20 χρόνια» είχε πει στη συγκεκριμένη συνέντευξή του ο λαϊκός τραγουδιστής, η οποία κάνει τον γύρο του διαδικτύου σήμερα. Και συνέχιζε λέγοντας: «Αυτό που θα αντιμετωπίσουμε μετά από 20 χρόνια δεν θέλω ούτε να το φαντάζομαι. Δεν θα υπάρχει πλέον αυτό που υπάρχει σήμερα. Θα υπάρχει ένα υβρίδιο, ένα συνονθύλευμα αρσενικοθήλυκο, ένας άνθρωπος ο οποίος θα είναι ουδέτερος, ούτε γυναίκα, ούτε άνδρας. Και ο μόνος λόγος που θα υπάρχουν κάποιες σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων, σεξουαλικές, θα είναι για να τεκνοποιήσουν».

Στην παρατήρηση του δημοσιογράφου Νάσου Αθανασίου ότι είναι δικαίωμα κάποιου να είναι ομοφυλόφιλος, ο Νότης Σφακιανάκης είχε σχολιάσει: «Μα δεν αφαιρεί κανένας το δικαίωμα από όλους αυτούς τους ανθρώπους να είναι αυτό που είναι, αλλά να προσπαθούν μονίμως να περάσουν αυτή την εικόνα ως ό,τι πιο φυσικό προς τα έξω, νομίζω ότι είναι ό,τι χειρότερο».

Αναφερθήκαμε προηγουμένως, στο Καβάφη, στον Τσαρούχη, στον Χατζηδάκι, σε ανθρώπους που ήταν οι «ιερείς» των ομοφυλοφίλων, ποτέ όμως δεν έφτασαν στα επίπεδα αυτά που βλέπουμε σήμερα τριγύρω μας. Αυτοί οι άνθρωποι είχαν αξιοπρέπεια.

Γιώργος Μητσικώστας για ομόφυλα ζευγάρια: «Είμαι υπέρ του φυσιολογικού, ένας άντρας με μία γυναίκα»

Σήμερα, Τρίτη 16 Ιανουαρίου, σε δηλώσεις που παραχώρησε ο Γιώργος Μητσικώστας αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στο νομοσχέδιο γάμου των ομόφυλων ζευγαριών και την τεκνοθεσία «Εγώ κατ’ αρχήν, είμαι υπέρ του φυσιολογικού. Ένα παιδί πρέπει να μεγαλώνει με έναν άντρα και μια γυναίκα. Αν πάνε να μου την πέσουν, υπάρχει η αναλογία, το ying και το yang. Το αρσενικό και το θηλυκό. Αυτά πρέπει να συνυπάρχουν σε ένα σπίτι», είπε χαρακτηριστικά στην τηλεόραση του Alpha.

Πρόσθεσε επίσης: «Εγώ δεν είμαι υπέρ αυτού του πράγματος, που πάει να καταστρατηγήσει όλο αυτό το φυσιολογικό που υπάρχει στην κοινωνία».

Μάνος Πίντζης: «Δεν μπορώ να φανταστώ άνδρες να θέλουν να βιώσουν τη μητρότητα»

Και ο Μάνος Πίντζης σε δηλώσεις που παραχώρησε στην εκπομπή «Πρωινό» του ANT1 σχολίασε το νομοσχέδιo σχετικά με τα ομόφυλα ζευγάρια.

«Έχω δύο παιδιά και έχω καταλάβει ότι το παιδί πρέπει να μεγαλώνει και με το αρσενικό, αλλά και με το θηλυκό στοιχείο. Ένα παιδί στα πρώτα χρόνια της ζωής του θέλει τη θηλυκή ενέργεια», είπε αρχικά.

Και πρόσθεσε: «Η θηλυκή ενέργεια για μένα ονομάζεται μαμά και την έχει ανάγκη το παιδί. Γελάω με τη σύγχυση για το πώς θα αποκαλεί ένα παιδί τους γονείς του. Όλα αυτά είναι στοιχεία των καιρών, μεταμοντέρνες επιταγές κάποιων, γιατί δεν ξέρω τι κρυφή ατζέντα έχουν γι’ αυτά τα θέματα».

Ο Μάνος Πίντζης σχολίασε στη συνέχεια: «Δεν μπορώ να φανταστώ ένα ομόφυλο ζευγάρι και ειδικά άνδρες να θέλουν να βιώσουν τη μητρότητα. Μου κλωτσάει λίγο. Είναι χαοτικό αυτό που συμβαίνει, δεν μπορώ να μπω σε όλες τις περιπτώσεις. Καμία κοινωνία δεν ήταν έτοιμη όταν ήρθε κάτι νεοτερίστικο. Άλλα πράγματα έγιναν με τη βία. Πολλά πράγματα είναι ξεπερασμένα και πρέπει να τα δούμε με διαφορετικό μάτι».

Στη συνέχεια ανέφερε: «Ο Κυριάκος Μητσοτάκης με αυτό που είπε για τα ομόφυλα ζευγάρια είναι σαν να κάνεις τον καλό και τον κακό μπάτσο. Ο καθένας μπορεί να έχει στη ζωή του οποιονδήποτε θέλει από τη στιγμή που δεν ενοχλεί κανέναν».

Λάκης Γαβαλάς κατά της τεκνοθεσίας από ομόφυλα ζευγάρια: «Το παιδί χρειάζεται μάνα και πατέρα»

Σε πρόσφατες δηλώσεις του στην τηλεόραση του ΑΝΤ1 ο Λάκης Γαβαλάς, δήλωσε ότι δεν συμφωνεί με την τεκνοθεσία και παρέθεσε τους λόγους που έχει τη συγκεκριμένη άποψη.

Όπως τόνισε ο σχεδιαστής μόδας ένα παιδί χρειάζεται πατέρα και μητέρα.

«Όταν είχα πάει τελευταία στις προσφυγοπούλες στη Μυτιλήνη, έβλεπα πώς γραπώνονται στη μάνα τους τα παιδάκια και πώς αντιμετωπίζουν τον μπαμπά. Είδα δύο παιδάκια που ήθελα να τα πάρω σπίτι, αλλά το βράδυ είδα εφιάλτες. Το συζήτησα με φίλη μου ψυχαναλύτρια και είπαμε ότι το παιδί χρειάζεται μάνα και πατέρα. Τρελαίνομαι που ξαφνικά όλοι λέμε ότι θέλουμε παιδιά.», ανέφερε αρχικά ο Λάκης Γαβαλάς.

«Ας μπούμε στην κανονική οικογένεια πρώτα, να τη ρεγουλάρουμε, και μετά να σκεφτούμε αν πρέπει να κάνουμε καινούρια παιδιά και με ποιούς όρους. Εγώ παίρνω σκυλί κατά παραγγελία και αισθάνομαι άσχημα, όχι να πάρω ένα παιδί κατά παραγγελία. Πρέπει να δούμε αυτή η παρένθετη μητέρα τι είναι; Ειδικά τώρα που λέει “είχα ανάγκη τα χρήματα, έκανα τελικά αυτή τη χάρη και τώρα καταδικάζομαι”», τόνισε ο σχεδιαστής μόδας

Μάλιστα ανέφερε χαρακτηριστικά: «Τα παιδιά μεγαλώνουν μέσα από ένα ίντερνετ, οπότε δεν ξέρουμε ακριβώς τις συνθήκες που τους κάνει έτσι. Αφήστε τους νόμους, οι νόμοι είναι πολύ μετά. Έχουμε το θέμα της βιωσιμότητας, της εγκληματικότητας. Ας δούμε τι γίνεται με αυτά και μετά να δούμε με ποιον τρόπο θα αποκτήσουμε παιδιά. Για ποιο λόγο αποκτούμε τελικά τα παιδιά; Γιατί είναι το φαινόμενο της εποχής ή τι;».

Πετράκος για ομόφυλα: «Το αρχέτυπο της οικογένεια δεν αλλάζει, είναι λάθος το νομοσχέδιο»

«Σοβαρό θέμα το οποίο εξελίσσεται σε μεγάλη παγίδα για την κοινωνία», χαρακτήρισε ο γνωστός τραγουδοποιός Γρηγόρης Πετράκος, την υπόθεση του γάμου των ομοφύλων και της τεκνοθεσίας.

Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, τόνισε πως η δική του στάση ζωής είναι αυτή της αγάπης για τον συνάνθρωπο, όμως πρέπει όπως σημείωσε η αλήθεια να μπαίνει πάνω από τους ανθρώπους και το συναίσθημα.

Όπως χαρακτηριστικά είπε το αρχέτυπο της οικογένειας είναι ήδη καθορισμένο και δεν αλλάζει όπως ο άνθρωπος, ενώ στην ερώτηση αν ήταν βουλευτής αν θα ψήφιζε το σχέδιο νόμου, απάντησε πως θα το καταψήφιζε γιατί είναι λάθος.

Τα φύλα είναι δύο και το κριτήριο πρέπει να είναι η αλήθεια σημείωσε ο Γρηγόρης Πετράκος.

Πέτρος Ξεκούκης: «Ποιος ρωτάει αν θέλει το παιδί να έχει δύο άντρες για μητέρα και πατέρα;»

Ο ηθοποιός Πέτρος Ξεκούκης σχολίασε το νομοσχέδιο για την τεκνοθεσία των ομόφυλων ζευγαριών.

«Η πολιτεία οφείλει να προστατεύσει έστω μία μικρή ομάδα ανθρώπων. Δεν πρέπει να μπερδεύουν τους νόμους της εκκλησίας και του κράτους. Ποιος πολιτικός θα ψηφίσει αυτό το νομοσχέδιο. Θα πρέπει να σκεφτεί πολύ καλά ο βουλευτής πριν ψηφίσει», ανέφερε ο ηθοποιός στην τηλεόραση του ΑΝΤ1.

Και πρόσθεσε: «Ο λαός θα κρίνει. Ένα παιδί ποιος θα το διαπαιδαγωγήσει; Όταν πάει το παιδί στο σχολείο με δύο άνδρες και το ρωτήσουν ποια είναι η μαμά του τι θα πει; Ποιος ρωτάει αυτό το παιδί αν θέλει να έχει δύο άντρες για μητέρα και πατέρα;».

Πωλίνα Γκιωνάκη: «Έχει σκεφτεί κανείς τι bullying θα υποστούν αυτά τα παιδιά στο σχολείο;»

Κατά της τεκνοθεσίας δήλωσε πως είναι και η Πωλίνα Γκιωνάκη.

Η ηθοποιός το πρωί της Παρασκευής 5/1 ανέφερε, «Είμαι διστακτική στο θέμα των παιδιών. Μιλάμε για βία. Έχει σκεφτεί κανείς τι bullying θα υποστούν αυτά τα παιδιά στο σχολείο; Να προσπαθήσουμε αυτό το πράγμα να μειωθεί. Αυτή είναι η γνώμη μου. Δε ξέρω αν έχουμε εμείς το πρόβλημα. Στην Ευρώπη το δέχονται πολλά χρόνια. Στην Ευρώπη είναι άλλη η νοοτροπία από την Ελλάδα, δε λέω να μη γίνει, αλλά όλα θέλουν κάποιο χρόνο… Είμαι αρνητική στο θέμα τον παιδιών. Δεν είναι καλύτερο να είναι σε ένα ίδρυμα ένα παιδί, αλλά είναι καλύτερο να είναι σε μια οικογένεια που θα το προσέχει, ένα παιδί έχει ανάγκη από μάνα και πατέρα… Εγώ μεγάλωσα μόνη μου το παιδί μου και η έλλειψη του πατέρα υπήρχε. Ρωτήστε έναν ψυχίατρο, έναν ψυχολόγο, μη ρωτάτε εμένα».

Στέλιος Ράμφος για τα ομόφυλα: «Βάση της κοινωνίας η οικογένεια με πατέρα και μητέρα»

Ο στοχαστής και συγγραφέας Στέλιος Ράμφος σε συνέντευξή του στην ιστοσελίδα capital.gr διατυπώνει τις απόψεις του για τα θέματα που αναδεύονται μέσα από το νομοσχέδιο για τα ομόφυλα ζευγάρια και τις αλλαγές που θα επέλθουν, κατά την άποψή του, αν γίνει νόμος της ελληνικής πολιτείας.

Ακολουθεί η συνέντευξη:

Κύριε Ράμφε, τι είναι για εσάς ο γάμος και η οικογένεια;

Αυτό είναι πράγματι το βασικό και κρίσιμο ερώτημα θα έλεγα, και το αφετηριακό σημείο αν θέλουμε να μιλήσουμε με πιο απαιτητικούς όρους. Εάν δεχτούμε ότι ο γάμος είναι το επιστέγασμα της αγάπης όπως είπε ο πρωθυπουργός μεταξύ δυο ανθρώπων και ταυτόχρονα ένα νομικό συμβόλαιο για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των μελών του, θα πρέπει να αναρωτηθούμε γιατί επί τόσες χιλιετίες, και ξεκινώντας από την πατριαρχική μορφή της κοινωνίας και την αρχέγονη πατριά, άνθρωποι άγνωστοι μεταξύ τους και παντού στη γη αισθάνθηκαν και αισθάνονται την ανάγκη να ενωθούν και να σχηματίσουν αυτό το παράξενο μόρφωμα που είναι η βάση της κοινωνίας και λέγεται οικογένεια.

Και δεν είναι ο γάμος το επιστέγασμα μιας αγάπης;

Η αγάπη που καλώς υπάρχει, δεν ίσχυε επι χιλιετίες, αυτό είναι ένα ζήτημα που προέκυψε για να το πω χαριτολογώντας, μετά τον σαιξπηρικό Ρωμαίο και Ιουλιέτα, είναι ένα ζήτημα των τριών τελευταίων αιώνων και στην πραγματικότητα, η αγάπη στο γάμο ως μόνη προϋπόθεση, είναι μια υπόθεση μερικών μόνο δεκαετιών. Αν δεχτούμε την σύγχρονη και μάλλον απλή αυτή ερμηνεία ότι ο γάμος είναι το επιστέγασμα της αγάπης, τότε εγώ, αν μπορούσα να νομοθετήσω, θα κατέθετα ένα νομοσχέδιο κατά του γάμου, επειδή αν έφτανε η αγάπη δεν θα χρειαζόταν γάμος.

Αρα για εσάς ο γάμος είναι κάτι πολύ περισσότερο.

Βεβαίως. Και είναι το θεσμικό επιστέγασμα που διαμορφώνει την οικογένεια. Επειδή οι άνθρωποι μετά την αρχέγονη πατριά, αναγνώρισαν την ανάγκη να διαχειριστούν την ζωή τους, μ έναν τρόπο που θα μπορούσε να εγγυηθεί στην ανθρωπότητα, έναν διαφορετικό τρόπο ζωής από αυτήν που ζούνε τα ζώα. Αυτό που εμείς είπαμε οικογένεια και που με τον τρόπο που την ξέρουμε εμείς υπάρχει μόνο στον άνθρωπο. Αν δεχτούμε ως προϋπόθεση μόνο την αγάπη τότε, τιποτε δεν μας εμποδίζει να μιλήσουμε αύριο για την αγάπη ανάμεσα σ έναν άνθρωπο και ένα ζώο, ή ανάμεσα σ έναν άνθρωπο και ένα ρομπότ και ποιος ξέρει τι άλλο θα μπορούσε να φανταστεί κανείς.

Και αυτό το περισσότερο, τι είναι;

Στον γάμο λοιπόν υπήρχε πάντα ένα βαθύτερο αίτημα το οποίο δεν ήταν επιπόλαιο. Μέσω του γάμου, δημιουργείται οικογένεια και ο ρόλος της είναι πάρα πολύ σημαντικός διοτι μέσω αυτής αναπροσανατολίζεται με τρόπο ποιοτικό και με τρόπο αξιακό, η επιθυμία του ανθρώπου. Αντί δηλαδή για ζωώδεις ορμικές πιέσεις, αναπτύσσουμε επιθυμίες αξιακές που μπορούν να μας εξανθρωπίσουν. Με τον θεσμό του γάμου και μέσα από την οικογένεια, επιτυγχάνουμε την διαφοροποίηση της επιθυμίας η οποία παύει να είναι μια ενστικτώδης επιθυμία χωρίς όρια και χωρίς προσανατολισμό όπως είναι στα ζώα που αδιαφορούν για τα πάντα.

Αυτός ο αναπροσανατολισμός της επιθυμίας ανεξαρτήτως του τι γίνεται στη ζωή, ανεξαρτήτως του αν έχουμε άθλιες και κακές οικογένειες, αποτελεί τον ιδεότυπο της οικογένειας Αυτό το περιέγραψε ο Φρόιντ με το Οιδιπόδιο σύμπλεγμα και με την απαγόρευση της αιμομιξίας, στο πλαίσιο τού γάμου και της οικογένειας. Αυτός λοιπόν είναι ο σκοπός της οικογένειας, ο εξανθρωπισμός του ανθρώπου, μιλώντας ανθρωπολογικά, ψυχαναλυτικά και κοινωνιολογικά. Και όχι με βάση του τι ακούμε για άθλιους γονείς που κακοποιούν τα παιδιά τους ή οτιδήποτε ανάλογο και που όντως υπάρχουν.

Αυτό είναι ένα επιχείρημα πάντως κατά της “φυσιολογικής” οικογένειας, που ακούγεται συχνά…

Είναι όμως σαν να λέμε ότι διαθέτοντας τον ιδεότυπο του αριθμού για να κάνουμε πράξεις, και κάνοντας εμείς λάθη στην πρόσθεση ή την αφαίρεση, να φταίει ο αριθμός. Το θέμα λοιπόν δεν είναι μια συγκεκριμένη οικογένεια, αν είναι καλή ή κακή, αλλά ο ιδεότυπος εκείνος, αυτό το “δέον”, η καταστατική προϋπόθεση αν θέλετε, που θα διαμορφώσει μια κοινωνία χωρίς άγρια ένστικτα, αλλά αναπτύσσοντάς την με αισθήματα αγάπης, συντροφικότητας, αλληλοβοήθειας και τα συναφή. Γι αυτό και λέμε ότι ο πυρήνας της κοινωνίας είναι η οικογένεια. Επαναλαμβάνω ως ιδεότυπος και όχι ως καλή ή κακή πρακτική. Και έχει πολύ μεγάλη σημασία να καταλάβουμε ότι όλη η κουβέντα γίνεται για αυτόν τον ιδεότυπο.

Και που περιλαμβάνει και το παιδί, ως φυσικό επακόλουθο;

Ακριβώς. Είναι το μεταγενέστερο βήμα, μέσα σ αυτήν την οικογένεια και σ αυτόν τον ιδεότυπο. Το σημαντικό είναι η εικόνα εαυτού που αποκτά το παιδί ως υποδοχέας αξιών και συναισθημάτων, και είναι η οικογένεια που το εξανθρωπίζει μέσα από τα μικρά και μεγάλα “μη” και “όχι”, και τις άλλες απαγορεύσεις. Είναι η οικογένεια που εξανθρωπίζει τις επιθυμίες παύοντας έτσι ο άνθρωπος να έχει μια ατελείωτη ορμική επιθυμία. Επειδή αν έχουμε μια ατελείωτη ορμική επιθυμία, τελειώνει και η κοινωνία, επειδή και η βία θα είναι χωρίς όρια όπως τείνει να γίνει σήμερα. Υπό αυτή την έννοια, το παιδί έχει ανάγκη μητέρας και πατέρα, και όχι ομοφύλων συζύγων για να έχει μια σωστή και ξεκάθαρη εικόνα εαυτού, και όχι μια θολή εικόνα εαυτού επειδή τότε δεν θα μπορεί να εκτιμήσει τι πρέπει να κάνει και τι όχι. Για να αναπτύξει ένα παιδί συναισθήματα κοινωνικότητας θα πρέπει να έχει μια καθαρή εικόνα εαυτού.

Αυτό που ζούμε τώρα με την έξαρση της μαθητικής βίας έχει σχέση μ’ αυτό που λέτε;

Ναι δεν είναι τυχαίο ότι τώρα οργιάζει η βία των παιδιών αν και δεν θέλω να μπω σ αυτό το θέμα, αλλά ναι, έχει σχέση με αυτά που λέμε. Επειδή την θέση των γονιών τους την έχουν πάρει οι μηχανές, η τεχνολογία, τα τάμπλετ, τα κινητά, οι υπολογιστές. Και το κύρος των γονέων έχει περάσει σ αυτά τα μηχανήματα, όμως αυτά, δεν συμμετέχουν στην οργάνωση της κοινωνίας όπως συμμετέχουν τα παιδιά στην πραγματική οικογένεια. Με αυτή την θολή εικόνα εαυτού, τα παιδιά ως ενήλικες θα δημιουργήσουν κοινωνίες, σκληρά ανταγωνιστικές, όπου το μεγάλο ψάρι θα τρώει το μικρό. Θα επιστρέψουμε σε μια ζωώδη κοινωνία, στην ζωώδη, πραγματικά και κυριολεκτικά κατάσταση του ανθρώπου.

Όμως οι κοινωνίες δεν εξελίσσονται, δεν προχωράνε μπροστά όπως είναι η κοινή αντίληψη για τον πρόοδο;

Η εξέλιξη των κοινωνιών με τον τρόπο που την ζούμε σήμερα, είναι μια κατακόρυφη επαύξηση της βίας. Είναι μια επιστροφή φυσικών ορμών και επιθυμιών που δεν έχουν αναπροσανατολιστεί αξιακά. Και μιας χρονικότητας που ζητάει εδώ και τώρα την ικανοποίησή της, όπως τα ζώα. Γυρνάμε κατ ευθείαν στη ζούγκλα και επειδή αναφερόμαστε σε ανθρώπους θα είναι πιο άγριο. Κατανοούμε αυτά τα προβλήματα εις βάθος και όχι με όρους πολιτικούς και δεχόμαστε ότι οι κυβερνόντες έχουν καλές προθέσεις, διαπιστώνουμε όμως ότι τα δικαιώματα που επιχειρούν να προωθήσουν δημιουργούν προϋποθέσεις αδιέξοδων καταστάσεων .

Μια ακροάτριά μου στα μαθήματα που κάνω στο Ίδρυμα Θεοχαράκη, μου ανέφερε ότι αναζητώντας να νοικιάσει ένα σπίτι στο Ρόττερνταμ, έπρεπε να απαντήσει σε μια σειρά ερωτημάτων που σκοπό είχαν να σχηματιστεί η ταυτότητα της, αυτό το ζητάει το κράτος. Μια από τις ερωτήσεις, ήταν αν είχε ερωτική σχέση με το κατοικίδιο που είχε μαζί της. Και αυτό όχι για να την απορρίψουν αλλά για να έχουν μια διαυγή εικόνα της ταυτότητά της. Στην Ολλανδία επίσης υπάρχουν σωματεία παιδόφιλων που κάνουν οργανωμένες εκδρομές σε χώρες με χαλαρά ήθη. Το ότι χώρες προηγμένες οικονομικά έχουν θεσπίσει τέτοια μέτρα όπως η Ολλανδία, δεν σημαίνει ότι δεν κάνουν λάθη. Και το μεγαλύτερο λάθος των προηγμένων χωρών είναι ότι προκάλεσαν την κλιματική αλλαγή, την πιο επικίνδυνη κρίση, στο όνομα της ανάπτυξης. Οπότε δε μπορούμε να παίρνουμε τοις μετρητοίς ό,τι εκείνες αποφασίζουν. Κάνουν κι εκείνες μεγάλα λάθη.

Καταλήγοντας λοιπόν η γνώμη σας είναι ότι…

Ο πατέρας και η μητέρα, ο μπαμπάς και η μαμά, είναι η καταστατική προϋπόθεση της κοινωνίας. Όχι ο μπαμπάς -μπαμπάς, ή η μαμά -μαμά ή ο γονέας 1- γονέας 2. Επειδή σ αυτά τα σχήματα, διαμορφώνει το παιδί μια τόσο θολή εικόνα εαυτού που μετά δεν θα μπορεί να ανταπεξέλθει στις ορμικές του επιθυμίες και στην ίδια την κοινωνικότητά του. Αυτό είναι το πρόβλημα. Είμαι βέβαιος ότι με την καλύτερη των προθέσεων η πολιτεία σκέφτηκε αυτό το μέτρο, κυρίως πιεζόμενη από την επικαιρότητα του διεθνούς συρμού.

Καλύτερα θα ήταν να ακούσουμε τις ενοχές μας για τον άθλιο τρόπο που φέρθηκε η ανθρωπότητα ανά τους αιώνες στους ομοφυλόφιλους και να κρατήσουμε στην θετική λύση όπως είναι το σύμφωνο ελευθέρας συμβιώσεως, ένα από τα καλύτερα πράγματα που έχει κάνει ο Σύριζα και είχαν ψηφίσει τότε και ορθώς και αρκετοί βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας. Και το οποίο καλύπτει όλα τα προβλήματα που σήμερα θέλει να ξαναλύσει το νομοσχέδιο που πρόκειται να φέρει στη Βουλή η κυβέρνηση. Τα καλύπτει όλα απολύτως. Όπως την περίπτωση που έρχεται από το εξωτερικό ένα ομόφυλο ζευγάρι. Ερχόμενοι από το εξωτερικό οι ομόφυλοι σύζυγοι, υπογράφουν το σύμφωνο ελευθέρας συμβιώσεως, υπογράφουν και την αναδοχή του τέκνου του ενός από τους δυο συζύγους και προχωρούν κανονικά. Σε περίπτωση θανάτου το παιδί μένει με τον ανάδοχο σύζυγο κανονικά και δεν χρειάζεται να απευθυνθεί κανείς σε ίδρυμα για να το περιθάλψει.

Οπότε δεν υπάρχει θέμα ιδρύματος όπως φοβάται ο πρωθυπουργός, το παιδί είναι απολύτως καλυμμένο και για άλλα κληρονομικά ή άλλης φύσεως θέματα. Άρα δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα που χρειάζεται τον καινούργιο νόμο για να λυθεί από την στιγμή που υπάρχει το πραγματικά φιλελεύθερο μέτρο της ευέλικτης και εναλλακτικής λύσης του συμφώνου ελευθέρας συμβιώσεως. Και αν υπάρχει κάποιο κενό ή κάποια παράληψή ας διορθωθεί επί τούτο. Επομένως το νομοσχέδιο περί γάμου των ομοφύλων ζευγαριών περισσότερο δημιουργεί παρά λύνει προβλήματα.

Πηγή: www.newsbomb.gr

Τα άρθρα που δημοσιεύουμε δεν απηχούν αναγκαστικά τις απόψεις μας και δεν δεσμεύουν παρά τους συγγραφείς τους. Η δημοσίευσή τους έχει να κάνει όχι με το αν συμφωνούμε με τις θέσεις που υιοθετούν, αλλά με το αν τα κρίνουμε ενδιαφέροντα για τους αναγνώστες μας.