Home Latest «Πολιτική απόφαση η εμμονή για άνοιγμα σχολείων με πρωτόκολλα υπερμετάδοσης»

«Πολιτική απόφαση η εμμονή για άνοιγμα σχολείων με πρωτόκολλα υπερμετάδοσης»

Για την απόφαση να ανοίξουν τα σχολεία, παρά τις αντιδράσεις, μίλησαν στο TPP η αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ κι ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Φροντιστηρίων-Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων. Όπως τονίζει η ΟΛΜΕ, είναι πολιτική απόφαση το άνοιγμα των σχολείων και το κλείσιμο τμημάτων με το 50+1. «Η πρώτη εβδομάδα αποδεικνύεται ένα ατελείωτο μπάχαλο, με 28 άτομα σε 30 τετραγωνικά, χωρίς να έχουν εξασφαλιστεί τα απαραίτητα τεστ». Μέχρι τώρα, έχουν βρεθεί περίπου 25.000 θετικοί από self τεστ και χιλιάδες εκπαιδευτικοί ήδη πριν το άνοιγμα. Στα φροντιστήρια, «οι συνθήκες που επικρατούσαν προ κόβιντ, επικρατούν και τώρα. Οι χειρισμοί της κυβέρνησης είναι παιδαριώδεις». Εκπαιδευτικός που μιλά στο TPP επισημαίνει πως «το άνοιγμα των σχολείων έγινε με πρωτόκολλα υπερμετάδοσης»

της Γεωργίας Κριεμπάρδη
13 Ιανουαρίου 2021

«Η κα. Κεραμέως, ασκώντας μια πολιτική μιας δήθεν κανονικότητας, διέταξε την επιτροπή λοιμωξιολόγων να εγκρίνει το 50+1 για το κλείσιμο τμημάτων. Είναι πολιτική απόφαση και για άλλη μια φορά ήμασταν απροετοίμαστοι στο άνοιγμα των σχολείων» δηλώνει στο TPP η αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), Mανουσογιωργάκη Στέλλα.

Η ίδια μιλά για μια «ακατανόητη εμμονή να ανοίξει η κυβέρνηση τα σχολεία, με ημίμετρα». «Η πρώτη εβδομάδα αποδεικνύεται ένα ατελείωτο μπάχαλο, με 28 άτομα σε 30 τετραγωνικά, χωρίς να έχουν εξασφαλιστεί τα απαραίτητα τεστ, που τα μοίραζαν διευθυντές στις 7 το πρωί της Δευτέρας, λίγο πριν το άνοιγμα των σχολείων» σχολιάζει.

Περίπου 10.000 παιδάκια τα οποία βρέθηκαν θετικά την Τρίτη 11/01, βρίσκονταν στον ίδιο χώρο με άλλους συμμαθητές τους τη Δευτέρα. O πρόεδρος του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου, Αθανάσιος Εξαδάκτυλος, μιλώντας στο TPP και τη Νεκταρία Ψαράκη, αναφέρει ότι οι συμμαθητές, παρά το γεγονός ότι βρίσκονται σε απόσταση λιγότερη των δύο μέτρων, για επτά ώρες σε κλειστό χώρο… δεν θεωρούνται στενές επαφές. «Εκπαιδευτικοί και μαθητές που βρέθηκαν θετικοί, μετέδιδαν κανονικά την προηγούμενη ημέρα. Ξέρετε, στη χώρα αυτή τη στιγμή γίνονται περίπου 200 καταλήψεις σχολείων, επειδή τα παιδιά φοβούνται και διαμαρτύρονται».

Μιλώντας για τις συνθήκες στα σχολεία, σημειώνει: «Δε γίνεται να κρατηθούν αποστάσεις, ειδικά σε 40 τετραγωνικά και με κρύο καιρό. Τα παιδιά βγαίνουν στο προαύλιο για να φάνε, μιλάνε, γελάνε…». Όπως αναφέρει, «μέχρι τώρα έχουν βρεθεί περίπου 25.000 θετικοί από self τεστ, τώρα δε γίνονται άλλα, άρα δεν ξέρουμε και πριν το άνοιγμα, σκεφτείτε, ότι ήδη είχαν βρεθεί θετικοί 4.000 εκπαιδευτικοί».

Η αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ σχολίασε και τις προσλήψεις προσωρινών αναπληρωτών που προανήγγειλε το υπουργείο Παιδείας. «Χιλιάδες εκπαιδευτικοί βρέθηκαν θετικοί πριν καν το άνοιγμα των σχολείων, άρα ήδη ξεκινήσαμε με κενά. Το υπουργείο είπε πως ΘΑ προχωρήσει σε προσλήψεις. Προσλήψεις που όμως έπρεπε να είχαν γίνει από τον Σεπτέμβριο και πολύ περισσότερες. Ήδη τις πρώτες μέρες μετά τις Χριστουγεννιάτικες διακοπές υπάρχει κενό 8.500 εκπαιδευτικών».

«Εδώ και δύο χρόνια έχουμε καταθέσει προτάσεις για το άνοιγμα των σχολείων με ασφάλεια: αραίωση τμημάτων, προσλήψεις, μάσκες κι αντισηπτικά… Λένε ότι πρέπει να φοράμε μάσκα υψηλής προστασίας και στα παιδιά δεν έχουν φροντίσει να δώσουν ούτε την απλή».

Μία από τις προτάσεις, επίσης, της ΟΛΜΕ ήταν παράταση των διακοπών για την πρώτη τουλάχιστον εβδομάδα μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων, ώστε το υπουργείο να προετοιμάσει το άνοιγμα, προχωρώντας σε εξασφάλιση self τεστ για όλους και όχι να γίνονται το προηγούμενο βράδυ. Πρόταση που δεν άφησε ασχολίαστη ο σχολιαστής του ΣΚΑΙ, Άρης Πορτοσάλτε, που κατηγόρησε εμμέσως πλην σαφώς τους εκπαιδευτικούς για τεμπελιά.  «Ο καθένας κρίνεται γι’ αυτά που λέει» σχολιάζει σχετικά η κα. Μανουσογιωργάκη και υπογραμμίζει πως «ο κ. Πορτοσάλτε είναι γνωστός για τις θέσεις του κατά του συνδικαλισμού και των εργασιακών δικαιωμάτων».

Δουλεύω σε φροντιστήρια και δε νιώθω ασφαλής να γυρίζω στην οικογένειά μου

Κραυγή αγωνίας και από τους εκπαιδευτικούς στα φροντιστήρια, τα οποία μάλιστα άνοιξαν χωρίς ουσιαστικά μέτρα από τις 3 Ιανουαρίου. «Οι συνθήκες που επικρατούσαν προ κόβιντ, επικρατούν και τώρα. Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για προστασία. Ούτε καν συνθήκες υγιεινής. Πετάνε ένα αντισηπτικό στον χώρο και είναι στη διακριτική ευχέρεια του κάθε καθηγητή πώς και αν θα εξασφαλίσει την προστασία των παιδιών» εξηγεί στο TPP ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Φροντιστηρίων – Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων (ΣΕΦΙΕ), Πετρίδης Δημήτρης.

«Εγώ δουλεύω σε 3 φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης και δεν αισθάνομαι ασφαλής να γυρίζω κάθε βράδυ στην οικογένειά μου. Ανοίξαμε από τις 3 Ιανουαρίου. Η μεγάλη πλειοψηφία των συναδέλφων δε δικαιούται self τεστ. Έχουμε ρωτήσει επανειλημμένα γιατί και καμία απάντηση. Επικρατεί το απόλυτο αλαλούμ. Στα τμήματα είναι το πολύ 9 μαθητές σε 12 τετραγωνικά. Οι χειρισμοί της κυβέρνησης είναι παιδαριώδεις. Το θεωρώ απίθανο να μην κολλήσουμε όλοι».

«Ανοίξαμε τα σχολεία με πρωτόκολλα υπερμετάδοσης»

Η Θεοδώρα είναι δασκάλα δημοτικής εκπαίδευσης στον Δήμο Αθηναίων. «Η πρώτη εβδομάδα στα σχολεία φαίνεται δυστυχώς να επιβεβαιώνει τους φόβους μας. Με 40, 50 και 60.000 κρούσματα καθημερινά, άνοιξαν τα σχολεία με μόνο μέτρο το ένα επιπλέον τεστ για την πρώτη βδομάδα και τη διενέργεια τεστ και στους εμβολιασμένους εκπαιδευτικούς. Ουσιαστικά, χωρίς να πάρουν κανένα επιπλέον μέτρο. Το αποτέλεσμα είναι στο σχολείο μου να απουσιάζουν ήδη 3 εκπαιδευτικοί με κόβιντ και πάρα πολλά παιδιά -περίπου το 40%- να λείπουν είτε λόγω συμπτωμάτων ή νόσησης είτε γιατί οι γονείς φοβούνται να τα στείλουν στο σχολείο με αυτές τις συνθήκες» περιγράφει, μιλώντας στο TPP.

«Το πρόβλημα που δημιουργήθηκε με την έλλειψη των δωρεάν self τεστ στα φαρμακεία εννοείται ότι δε λύθηκε με το αποθεματικό στα σχολεία. Τα 20 τεστ που έδωσε η διεύθυνση πρωτοβάθμιας στο δικό μου σχολείο εξαφανίστηκαν την πρώτη κιόλας μέρα» προσθέτει, ενώ σχολιάζει και τη δήλωση του κ. Εξαδακτυλου στο TPP ότι «οι συμμαθητές δε θεωρούνται στενές επαφές». «Είναι εκτός πραγματικότητας. Μιλάμε για παιδιά ηλικίας από 5 ετών ξεκινώντας από το νηπιαγωγείο μέχρι 12 για το δημοτικό. Τα παιδιά αυτά, εκτός από το γεγονός ότι στοιβάζονται σε μικρές αίθουσες, τρώνε μαζί, παίζουν μαζί, κάνουν γυμναστική μαζί, ανταλλάσσουν μολύβια, γόμες, μαρκαδόρους και περνάνε 6 ώρες καθημερινά ΜΑΖΙ στην ίδια αίθουσα. Συνεπώς, αν δε πρέπει να θεωρηθούν οι συμμαθητές στενές επαφές, τότε ποιοι;» αναρωτιέται η ίδια.

Όπως επισημαίνει, περιγράφοντας μια ζοφερή πραγματικότητα, «οι όροι και τα πρωτόκολλα με τα οποία ανοίξαμε μόνο πρωτόκολλα υπερμεταδοσης του κόβιντ μπορούν να θεωρηθούν. Υπερμετάδοση μέσα στα σχολεία και στη συνέχεια στα σπίτια των παιδιών και του προσωπικού του σχολείου και πάει λέγοντας…».

«Αυτό που απαιτούμε όλοι οι εκπαιδευτικοί», καταλήγει, «είναι πραγματικά μέτρα: μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, προσλήψεις εκπαιδευτικών ώστε να καλυφθούν όλες οι ανάγκες που προκύπτουν, δωρεάν και επαναλαμβανόμενα διαγνωστικά τεστ με ευθύνη του ΕΟΔΥ».

Τα άρθρα που δημοσιεύουμε δεν απηχούν αναγκαστικά τις απόψεις μας και δεν δεσμεύουν παρά τους συγγραφείς τους. Η δημοσίευσή τους έχει να κάνει όχι με το αν συμφωνούμε με τις θέσεις που υιοθετούν, αλλά με το αν τα κρίνουμε ενδιαφέροντα για τους αναγνώστες μας.

Διαβάστε επίσης

Όχι στο άνοιγμα των σχολείων με τον τρόπο που συμβαίνει και από τους γονείς της Κισσάμου

 

Έγκλημα το άνοιγμα των σχολείων!