Του Δημήτρη Κωνσταντακόπουλου
Κουράστηκα πολύ, είπα να αφήσω το κομπιούτερ και να δω λίγη τηλεόραση, Μισή ώρα άντεξα να ακούω και να βλέπω τους βουλευτές διάφορων κομμάτων και την έκλεισα πανικόβλητος ξαναγυρνώντας στο κομπιούτερ, μην πάθω κανένα εγκεφαλικό με αυτά που έλεγαν και με αυτό που ήταν.
Αν αυτοί είναι οι εκπρόσωποι του ελληνικού λαού, τότε προφανώς και τελειώσαμε, που λέει κι ο Ερντογάν.
Η Νέα Δημοκρατία κατηγορούσε τον ΣΥΡΙΖΑ ότι κάνει ότι ακριβώς, ίσως και χειρότερα, θα έκανε η ίδια αν ήταν κυβέρνηση. Οι Συριζαίοι προσπαθούσαν να αποδείξουν ότι είναι αριστερό κόμμα παρόλο που εφαρμόζουν τις πολιτικές που κατάγγελλαν επί δεκαετίες. Μία κυρία του Κινήματος Αλλαγής κατάφερε να μιλάει επί ένα τέταρτο, χωρίς να απαντάει αν δέχεται ή δεν δέχεται τον όρο μακεδονική γλώσσα. Ο Νεοδημοκράτης έθετε όρους (erga omnes, αλλαγή Συντάγματος) χωρίς να λέει αν δέχεται ή δεν δέχεται τη Μακεδονία. Ο Συριζαίος κατηγορούσε τον Μπαμπινιώτη γιατί έκανε αυτό που ο ΣΥΡΙΖΑ πάει να κάνει, αποδεχόμενος μακεδονική γλώσσα.
Οφείλω πάντως να τους συγχαρώ γιατί, ενώ επί της ουσίας συμφωνούν σε όλα, καταφέρνουν να στήνουν τέτοιους καυγάδες κάθε βράδυ σε κάθε κανάλι που τους καλεί. Και επίσης για το ότι καταφέρνουν να μιλάνε επί παντός του επιστητού, πέραν του πραγματικού προβλήματος, της μετατροπής της Ελλάδας σε καταστρεφόμενη, λεηλατούμενη και υπουδουλωνόμενη αποικία Χρέους, υπό τις εντολές ξένων που πιστά αυτοί εφαρμόζουν, δήθεν διαφωνώντας μεταξύ τους.
Ο βουλευτής της ΝΔ έλεγε με τρομερό πάθος ότι πρέπει να αλλάξει το Σύνταγμα, να γίνουν τα πάντα ιδιωτικά και να απελευθερωθούν όλες οι χρήσεις γης για να έρθει η ανάπτυξη. Ο νεοφιλελευθερισμός έκανε την πρώτη εμφάνισή του το 1973 στη Χιλή. Εμείς είμαστε τόσο γρήγοροι που θέλουμε να τον εφαρμόσουμε ακόμα πιο έντονα το 2018, όταν όλοι ψάχνουν να στηριχτούν στο κράτος με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο. “Αποκρατικοποιούμε” μεταβιβάζοντας μάλιστα την ελληνική δημόσια περιουσία σε ξένα κράτη, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Κίνα, ακόμα και το Αζερμπαϊτζάν.
Ο βουλευτής της ΝΔ, πάντως, με το πάθος που τον διέκρινε υπέρ των ιδιωτικών συμφερόντων, έκανε να φαίνεται προοδευτική ακόμα και η ΕΡΕ του 1950, ιστορικά υπεύθυνη με την “αναπτυξιακή” της πολιτική για την καταστροφή της πιο όμορφης ίσως πόλης και χώρας στον κόσμο (όχι δηλαδή ότι όσοι ακολούθησαν έκαναν κάτι για να αντιμετωπίσουν την κατάσταση, με ελάχιστες εξαιρέσεις όπως ο αείμνηστος Αντώνης Τρίτσης, που δεν τον άφησαν κι αυτόν να κάνει πολλά).
Θα τον έκλειναν στο τρελοκομείο τον Παλαμά αν έγραφε σήμερα τον στίχο του “Αθήνα, διαμαντόπετρα, στης Γης το δαχτυλίδι”.
Με νευρίασαν τόσο πολύ όλοι αυτοί που είπα να γράψω το σημείωμα που διαβάζετε. Γιατί αυτό που γίνεται σήμερα στην Αττική είναι έγκλημα. Και οι ουρανοξύστες στο Ελληνικό, που το λεηλατούν έναντι πινακίου φακής, κι αφού βάλανε προηγουμένως το ΚΑΣ δύο φορές να αναθεωρήσει την άποψή του για τους αρχαιολογικούς χώρους. Αλλά και με την Ακαδημία του Πλάτωνος, που θέλουν να την κάνουν εμπορικό κέντρο των απατεώνων της Blackrock, οι οποίοι δεν πληρώνουν επιπλέον και φόρους, όταν η Εφορία έβγαλε τις προάλλες σε πλειστηριασμό το σπίτι ενός τυφλού!
H Αττική είναι ίσως ο πιο σημαντικός κλιματικός-οικολογικός, αισθητικός και πολιτιστικός – ιστορικός θησαυρός της ανθρωπότητας. Θα μπορούσαμε να έχουμε τεράστιο οικονομικό και όχι μόνο όφελος από μια αξιοποίηση που θα τη σεβόταν.
Ποιός όμως να τα σκεφτεί αυτά στο απέραντο “Εργολαβιστάν, Λαμογιστάν, Ρουσφετιστάν”, όπου οι μαφίες διαφεντεύουν την οικονομία, την πολιτική, την ενημέρωση;
Ποιός να ενδιαφερθεί για όλα αυτά σε μια χώρα που δεν καταφέρνει, ούτε και ενδιαφέρεται καν, να λύσει το μεγάλο “πρόβλημα”, να διατηρήσει σε ανεκτή κατάσταση τον Εθνικό Κήπο ή το Πεδίο του Άρεως, στο κέντρο της πρωτεύουσάς της;
Τώρα πήραμε ένα οργισμένο mail από τον Καθηγητή Παναγιώτη Ήφαιστο που ευχαρίστως αναπαράγουμε στη συνέχεια για την εκχώρηση των Φλεβών έξω από την ακτή του Σαρωνικού. Να θυμίσουμε μόνο ότι προ ετών είχε γραφεί ότι το Ισραήλ ενδιαφερόταν να αποκτήσει τις νήσους Φλέβες, που ανήκουν στο Υπουργείο Άμυνας, και να φτιάξει, δήθεν, εκεί Ινστιτούτο Ερευνών. Πρέπει λοιπόν να ερευνηθεί ποιός είναι ακριβώς πίσω από τα “αραβικά κεφάλαια” που ακούγονται. Φυσικά αν ήθελε Ινστιτούτο δεν θα το έφτιαχνε στις Φλέβες, αλλά στο Ισραήλ. Μόνο σκοπός παρακολούθησης ή στρατιωτικός θα μπορούσε να δικαιολογεί την απόκτηση των Φλεβών. Αλλά είναι δυνατόν μια χώρα να επιτρέψει δίπλα στην πρωτεύουσα, που μένει ο μισός πληθυσμός, σε ξένα κράτη και σε οποιονδήποτε να κάνει ότι θέλει.
Πριν από 25 χρόνια είχα παρακολουθήσει, ως ανταποκριτής στη Μόσχα, την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης, την αποσύνθεση και την λεηλασία μιας ολόκληρης χώρας από την ιθύνουσα νομενκλατούρα της, σε συνεργασία και υπό την καθοδήγηση των Δυτικών. Τους είχε τόσο πολύ ανοίξει η όρεξη, που έψαχναν τρόπους να αγοράσουν ακόμα και τα πυρηνικά όπλα της Ρωσίας ή τη Σιβηρία. Αλλά ομολογουμένως δεν περίμενα να δω αυτή τη κατάσταση να επαναλαμβάνεται στη δική μου τη χώρα.
Και καλά τα παλιά κόμματα, ακρίδες στο σώμα της Ελλάδας. Εσύ Τσίπρα; Έτσι ήθελες να περάσεις στην ιστορία; Ως ο άνθρωπος που τέλειωσε τη χώρα του;
Ακολουθούν οι πληροφορίες που είχε την καλοσύνη να μας κοινοποιήσει ο Καθηγητής Ήφαιστος.
ΟΥΔΕΝ ΣΧΟΛΙΟ για τον ασυγκράτητο κατήφορο της χώρας παρά μόνο σύνδεσμοι στο τέλος και νομικό σημείωμα για την αντί-Συνταγματικότητα όλων αυτών. Το κράτος και ότι περιέχει λένε, είναι συμβόλαιο των προγόνων, των ζώντων και των απογόνων. Σε άλλα κράτη αυτό ισχύει αλλά όχι στο δικό μας
Βλ. παρεμβάσεις στο τέλος
https://www.facebook.com/Ifestos.DimotisBBB/posts/1163127657161943
Δυο επενδυτες διεκδικουν τη νησο Φλεβες
https://www.naftemporiki.gr/…/duo-ependutes-diekdikoun-ti-n…
700 εκατ. έως 2,5 δισ.: Αραβικά κεφάλαια ή ελληνικό σχήμα
Το νησί Φλέβες είναι ιδιοκτησία του υπουργείου Άμυνας και έχει περάσει πρόσφατα στη δικαιοδοσία της Υπηρεσίας Αξιοποίησης Ακίνητης Περιουσίας Ενόπλων Δυνάμεων.
Του Αντώνη Τσιμπλάκη
Δύο προτάσεις για μεγάλες τουριστικές επενδύσεις στη νήσο Φλέβες, απέναντι από τον Αστέρα της Βουλιαγμένης, έχει στη διάθεσή της η ελληνική κυβέρνηση.
Η πρώτη, που θεωρείται και πολλών μεγατόνων, προέρχεται από αραβικά κεφάλαια. Προβλέπει επένδυση που μπορεί να κυμανθεί από 1,5 έως και 2,5 δισ. ευρώ, και προϋποθέτει την τροποποίηση του ρυθμιστικού πολεοδομικού σχεδίου της Αθήνας. Η δεύτερη πρόταση, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, αφορά μεγάλο ελληνικό όμιλο, με προϋπολογισμό που φτάνει περίπου τα 700 εκατ. ευρώ, ενώ η έκταση των εγκαταστάσεων που απαιτεί είναι περίπου στα πολεοδομικά όρια που ισχύουν σήμερα.
Σε κάθε περίπτωση, επισημαίνουν κυβερνητικοί κύκλοι στη «Ν», τα σχέδια θα πρέπει να εγκριθούν από το υπουργικό συμβούλιο και να κατοχυρωθούν με νόμο στη Βουλή. Το νησί είναι ιδιοκτησία του υπουργείου Άμυνας και έχει περάσει πρόσφατα στη δικαιοδοσία της Υπηρεσίας Αξιοποίησης Ακίνητης Περιουσίας Ενόπλων Δυνάμεων. Θεωρείται ναυτικό οχυρό, ιδιότητα που θα «ακυρωθεί» με τροποποιητική απόφαση, εφόσον τελεσφορήσει ο σχεδιασμός για την τουριστική του ανάπτυξη.
Σε περίπτωση που τα σχέδια πάρουν «σάρκα και οστά» θεωρείται ότι θα συντείνουν στην «απογείωση» του αθηναϊκού τουρισμού υψηλών απαιτήσεων, σε συνδυασμό με τις επενδύσεις στον Αστέρα, το Ελληνικό και την ανάπλαση του Φαληρικού Δέλτα.
Η πρώτη πρόταση
Η πρώτη πρόταση έρχεται από fund που εξυπηρετούν αραβικά κεφάλαια με έδρα το Άμπου Ντάμπι. Ο προϋπολογισμός του έργου που θέλουν να κάνουν οι Άραβες ξεκινά από το 1,5 δισ. ευρώ και μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 2,5 δισ. ευρώ, αν γίνει πλήρως αποδεκτό το σχέδιο. Περιλαμβάνει την ανάπτυξη τεσσάρων πολυτελών resort 450 δωματίων, καθώς και 470 βίλες σε διάφορα σημεία του νησιού. Θα δημιουργηθεί επίσης ένα γήπεδο γκολφ, ένα water park, ενώ σε περίπτωση που πάμε σε πλήρη ανάπτυξη θα κατασκευάσουν και ένα υποθαλάσσιο πάρκο με ντεκόρ ένα βυθισμένο πλοίο, αλλά και ρέπλικες αρχαίων μνημείων. Στις ίδιες εγκαταστάσεις, σύμφωνα με τις πληροφορίες της «Ν», μπορεί να λειτουργεί ακόμα και private table καζίνο.
Στο νησί θα αναπτυχθεί μια τεχνητή λίμνη με φυσικό φωτισμό από φύκια, ενώ θα δημιουργηθεί και μια μαρίνα στο νότιο μέρος.
Οι εμπνευστές του σχεδίου θέλουν να προσελκύσουν διεθνή VIP οικογενειακό τουρισμό και ζητούν να διαχειριστούν το έργο με μακροχρόνια μίσθωση, η διάρκεια της οποίας θα εξαρτηθεί από το ύψος της επένδυσης. Σημειώνεται ότι θα δημιουργηθούν συνολικά περίπου 14.000 θέσεις εργασίας (εκ των οποίων οι 2.000 υπολογίζεται ότι θα είναι το προσωπικό που θα εργάζεται στις εγκαταστάσεις). Όσον αφορά το αντάλλαγμα, οι υποψήφιοι επενδυτές έχουν προτείνει ένα σταθερό ετήσιο ενοίκιο και ποσοστό από τα έσοδα της επιχείρησης.
Υπολογίζεται ότι από τη στιγμή που θα λειτουργήσει το συγκρότημα τα έσοδα για το υπουργείο Άμυνας, με βάση το χειρότερο σενάριο, θα υπερβαίνουν τα 50 εκατομμύρια ευρώ σε ετήσια βάση.
Η συγκεκριμένη πρόταση υπολογίζεται ότι θα χρειαστεί πολεοδομικό συντελεστή περίπου στο 0,4, από το 0,2 που είναι σήμερα, ενώ θα είναι eco friendly.
Η δεύτερη πρόταση
Η δεύτερη πρόταση, που προέρχεται από πολύ μεγάλο ελληνικό επιχειρηματικό όμιλο, που δεν δραστηριοποιείται, άμεσα τουλάχιστον, στον τουρισμό, είναι μικρότερου βεληνεκούς, και έχει στηριχθεί στο σημερινό πλαίσιο ρυθμιστικού σχεδιασμού της Αθήνας.
Ο προϋπολογισμός του έργου φτάνει τα 700 εκατ. ευρώ και προβλέπει την ανέγερση τεσσάρων πολυτελών ξενοδοχείων, βιλών, συνεδριακού κέντρου και ανάπτυξη μαρίνας εκεί όπου είναι σήμερα ο φυσικός όρμος.
Προβλέπει ακόμα τη δημιουργία ενός χωριού με κυκλαδίτικο σχεδιασμό, ενώ στη νησίδα Φλεβοπούλα θα γίνει ο ναυτικός όμιλος. Η νησίδα θα ενώνεται με τις Φλέβες με γέφυρα. Ο συντελεστής δόμησης σε αυτό το σχέδιο είναι ο μισός σε σχέση με την πρόταση των Αράβων υποψήφιων επενδυτών και φτάνει το 0,2. Στην πρόταση προβλέπεται ότι η αποζημίωση για το υπουργείο Άμυνας που θα φτάνει τα 30 εκατ. ευρώ τον χρόνο.
Η «προίκα» των Ε.Δ.
Από τον περασμένο Σεπτέμβριο ξεκίνησε ουσιαστικά να λειτουργεί η Υπηρεσία Αξιοποίησης Ακίνητης Περιουσίας Ενόπλων Δυνάμεων. Το προσωπικό της ολοκλήρωσε την αναλυτική καταγραφή των ακινήτων που δεν χρησιμοποιούνται σήμερα για στρατιωτικούς σκοπούς σε όλη τη χώρα. Σημειώνεται ότι μόνο τα περιουσιακά στοιχεία του Ταμείου Εθνικής Άμυνας (ΤΕΘΑ) υπολογίζονται -με βάση απογραφή του 2006- σε 1.477 ακίνητα με 251.500 στρέμματα. Η ΥΠΑΑΠΕΔ, μεταξύ άλλων, έχει να διαχειριστεί στρατόπεδα, αεροδρόμια, ναυτικά οχυρά, νησίδες και κτήρια στο κέντρο της Αθήνας, τα οποία όμως εδώ και πολλά χρόνια παραμένουν ανεκμετάλλευτα.
ΦΛΕΒΑ
«ΑΥΓΑ ΓΛΑΡΩΝ» ΤΟΥ ΑΠΡΙΛΗ. Η φυσική χλωρίδα και πανίδα της Ελλάδας, η τιμή και η αξιοπρέπεια των Ελλήνων πολιτών, η ελευθερία τους και η Αειφόρος ανάπτυξη VERSUS «επενδυτές» Εμίρηδες, αγοραστές της δημόσιας και ιδιωτικής περιουσίας η οποία εκποιείται ταχύρρυθμα, οι τοκογλύφοι και τα καζίνα κλοπής εισοδημάτων. ΚΑΙ ΤΑ ΛΟΙΠΑ. Μέχρι να έλθει μια ευλογημένη μη εμφύλια ΕπΑνάσταση υπεράσπισης του Συντάγματος και του Πολιτικού μας πολιτισμού. https://wp.me/p3OqMa-1sl
ΠΑΡΑΚΜΙΑΚΕΣ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΕΣ ΛΟΓΙΚΕΣ VERSUS ΙΕΡΑ ΚΑΙ ΟΣΙΑ ΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ: «Η πατρίδα και η φυσική και πολιτισμική κληρονομιά είναι συμβόλαιο των προγόνων με τους ζώντες και τους απογόνους όχι αντικείμενο παζαριών με Εμίρηδες ή οποιονδήποτε άλλο» http://wp.me/p3OqMa-1lI
Εκποίηση νήσων, βραχονησίδων και ιερών και οσίων http://wp.me/P3OqMa-Q3
[οι φωτογραφίες είναι από την νήσο Φλέβα, απέναντι από την Βουλιαγμένη, έκτασης 1500 στρεμμάτων] Εκποίηση, νησίδων, βραχονησίδων και άλλων ιερών και οσίων Παναγιώτης Ήφαιστος Περιεχόμενα: 1. Έγκλημα άνευ λόγου και αιτίας και για ασήμαντο αφορμή. 2. Χαιρέκακα ξένα «ανθρωποειδή» προ… Read More ›http://wp.me/P3OqMa-Q3
Π. Ήφαιστος, Νήσος Φλέβα διαμάντι φυσικού περιβάλλοντος στην αυλή 5 εκατομμυρίων κατοίκων της Αττικής: ΟΧΙ στην εκποίηση της φυσικής και πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Προς Υπουργό Άμυνας κ Πάνο Καμμένο – Ανοικτή επιστολή http://wp.me/p3OqMa-14O
Θέμα. Τι θέλει η τοπική κοινωνία και οι Δημότες: «Η νήσος Φλέβα στα ανοικτά του Δήμου μας έκτασης 1500 στρεμμάτων είναι ένας από τους σημαντικότερους θαλάσσιους και νησιώτικους βιοτόπους στην Ελλάδα, ένα διαμάντι φυσικού περιβάλλοντος στην αυλή μας, που ανήκει… Read More › http://wp.me/p3OqMa-14O
ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ (και η σελίδα facebook «Βάρη Βάρκιζα Βούλα Βουλιαγμένη, πολιτισμός περιβάλλον φύση ψάρεμα») http://wp.me/p3OqMa-1dN
Κατά πρώτον, είναι η τοπική αυτοδιοίκηση των Ελληνικών κοινοτήτων στον τόπο και στον χρόνο. Δεν είναι εύκολο πράγμα. Το επιτυγχάνουν έθνη με ισχυρή πολιτική παράδοση και πολιτισμό που λειτουργεί ως ελκυστής που αποδυναμώνει φυγόκεντρες τάσεις. Εμείς το είχαμε. Γράφω το… Read More ›http://wp.me/p3OqMa-1dN
Π. Ήφαιστος, Νήσος Φλέβα: στην παρούσα
φάση η εκποίησή της συμβολίζει την πολιτική εξόντωση των νεοελλήνων, την εκμηδένιση της δημοκρατίας και τον βιασμό της φυσικής και πολιτισμικής μας κληρονομιάςhttp://wp.me/p3OqMa-1bl
Υπάρχουν πολλές άλλες περιπτώσεις καταδυνάστευσης και πρόκλησης βλάβης κατά του εθνικού συμφέροντος αλλά στην παρούσα φάση αυτή είναι η πιο χαρακτηριστική: Το τελευταίο δημόσιο φυσικό πεδίο στο κατώφλι 5 εκατομμυρίων κατοίκων είναι η δημόσιας ιδιοκτησίας Νήσος Φλέβα 1500 στρεμμάτων. Με… Read More ›http://wp.me/p3OqMa-1bl
Νήσος Φλέβα: Το τελευταίο προπύργιο της φύσης στην Αττική και στον Σαρωνικό κινδυνεύει https://secure.avaaz.org/…/Voyleytes_perivallontologikes_…/…
Νήσος Φλέβα: Το τελευταίο προπύργιο της φύσης στην Αττική και στον Σαρωνικό κινδυνεύει https://secure.avaaz.org/…/Voyleytes_perivallontologikes_…/…
Βλ. και https://www.facebook.com/Ifestos.DimotisBBB/posts/968423226632388
Το Σημείωμα που ακολουθεί συνέταξε η δικηγόρος Αθηνών Ευαγγελία Κοζυράκη.
Το ελληνικό Σύνταγμα του 1975 υπήρξε πρωτοπόρο για την εποχή του αφού μεταξύ άλλων καινοτόμων διατάξεων, περιέλαβε και αυτή του άρθρου 24 με την οποία η προστασία του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος αποτελεί υποχρέωση του κράτους και δικαίωμα του καθενός. Καθιέρωσε δηλ. ρητή κρατική υποχρέωση και ατομική αξίωση για την προστασία του περιβάλλοντος, όπως αυτή εξειδικεύεται στις έξι παραγράφους του άρθρου αυτού.
Τον περασμένο Ιούνιο ο ΥΕΘΑ κ. Πάνος Καμμένος μιλώντας σε εκδήλωση του ΕΒΕΑ εξήγγειλε το μεγαλόπνοο κυβερνητικό σχέδιο για αξιοποίηση των «μη επιχειρησιακών ακινήτων» των Ενόπλων Δυνάμεων, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται η ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους νήσος ΦΛΕΒΕΣ. Η «αξιοποίησή της» κατά τις υπουργικές εξαγγελίες αφορά επενδυτικά σχέδια ύψους 3,6 δις ευρώ με χρονικό ορίζοντα απόδοσης τα 99 έτη. Ένα μήνα μετά, στις 27 Ιουλίου 2016 ψηφίστηκε από την ελληνική Βουλή ο ν. 4407/27-7-16 ΦΕΚ Α’ 134, που τιτλοφορείται «περί ρυθμίσεως θεμάτων αρμοδιότητας ΥΠΕΘΑ». Το τρίτο Κεφάλαιο αναφέρεται στην αξιοποίηση της εκτιμώμενης σε πολλά δις ευρώ, ακίνητης περιουσίας των ΕΔ και στοχεύει καταρχήν στη διάκριση μεταξύ των «επιχειρησιακών» και » μη επιχειρησιακών» ακινήτων των ΕΔ, με απευθείας υπαγωγή των τελευταίων στην αρμοδιότητα της νεοσύστατης ΥΠΑΑΠΕΔ. Η λογική του συντάκτη του νόμου, εκκίνησε από την υπερδεκαετή ανάγκη (πρβλ σχετικό νομοσχέδιο του ΥΦΕΘΑ Λαμπρόπουλου το έτος 2004) αξιοποίησης των ακινήτων των ΕΔ, ιδίως που είχε πλέον παρέλθει άπρακτη η ταχθείσα με τον ν. 4256/2014 ΦΕΚ Α’ 74, προθεσμία για έκδοση Προεδρικού Διατάγματος περί συστάσεως του Ενιαίου Ταμείου Ιδιωτικοποίησης Ακινήτων των ΕΔ.
Κρίσιμο είναι να γίνει αντιληπτό ότι όλη η ακίνητη περιουσία των ΕΔ ανήκει κατά κυριότητα στα τρία Ταμεία τους (ΤΕΘΑ, ΤΕΣ & ΤΑΑ) τα οποία έβαιναν προς κατάργηση και συγχώνευση στο άνω Ενιαίο Ταμείο του ν. 4256/2014, εάν ολοκληρωνόταν η σύστασή του εντός του έτους 2015, πράγμα που τελικά δεν συνέβη.
Κατά συνέπεια, ο συντάκτης του ν. 4407/2016 (νόμου Καμμένου) διατήρησε μεν σε λειτουργία τα τρία Ταμεία των ΕΔ, κατάργησε όμως τη διοικητική τους αυτοτέλεια, αφαιρώντας αντισυνταγματικά (άρθρο 17 Σ) την αποφασιστική αρμοδιότητα των νομίμων διοικήσεών τους επί θεμάτων διαχείρισης – εκμετάλλευσης των ακινήτων τους Και αναθέτοντας την αρμοδιότητα αυτή στη συσταθείσα ως διεύθυνση υπαγόμενη στον ΥΕΘΑ, ΥΠΑΑΠΕΔ. Ακολούθως, εντός του μηνός Αυγούστου 2016, οι διοικήσεις των τριών ταμείων απέστειλαν στην ΥΠΑΑΠΕΔ πλήρεις καταστάσεις, έντυπες & ηλεκτρονικές, με όλα τα στοιχεία ταυτοποίησης των ακινήτων ιδιοκτησίας τους, (πχ. τίτλοι ιδιοκτησίας, τοπογραφικά, χάρτες, τεχνικές μελέτες, εκθέσεις εκτιμητών ακινήτων, αντικειμενικές & εμπορικές αξίες κλπ). Αφης στιγμής ολοκληρώθηκε αυτή η διαδικασία εντοπισμού & ταυτοποίησης των «προς αξιοποίηση» ακινήτων (ήτοι στις 27 Αυγούστου 2016) οι νόμιμες διοικήσεις των Ταμείων ΕΔ παραιτήθηκαν σιωπηρά των δικαιωμάτων τους που απορρέουν από τη συνταγματικά κατοχυρωμένη προστασία της Ιδιοκτησίας (άρθρο 17 Σ).
Ποιοί λοιπόν νομιμοποιούνται να προσφύγουν δικαστικά για την προστασία του φυσικού & πολιτιστικού περιβάλλοντος, στο μέτρο που αυτό απειλείται από την εφαρμογή του άνω «νόμου Καμμένου»;
Την απάντηση δίνει το ίδιο το Σύνταγμά μας, που απαγορεύει στους Δικαστές να εφαρμόζουν νόμο το περιεχόμενο του οποίου αντίκειται σ’ αυτό (άρθρο 93 παρ. 4 Σ). Θεσπίζεται δηλ. ο λεγόμενος «διάχυτος» (ήτοι από όλα τα Δικαστήρια), «παρεμπίπτων» (ήτοι επ’ αφορμή εκδίκασης διαφοράς ουσίας), «κατασταλτικός» (ήτοι μετά την ψήφιση του νόμου) Έλεγχος συνταγματικότητας των νόμων. Το πλαίσιο αυτού του ελέγχου καθορίζεται από κάποιες προϋποθέσεις, που επιγραμματικά συνοψίζονται ως εξής:
Ο δικαστικός έλεγχος απορρέει από τον χαρακτήρα του Συντάγματος, ως του υπέρτατου νόμου του Κράτους, δηλ. του πλέγματος θεμελιωδών κανόνων δικαίου που έχουν όχι απλά ηθική ή πολιτική βαρύτητα, αλλά απόλυτη νομική δεσμευτικότητα έναντι πάντων, αποκαλούμενη στη νομική επιστήμη ως «αυξημένη τυπική ισχύς του Συντάγματος».
Κάθε συνταγματική διάταξη δεσμεύει Νομοθέτη και Δικαστή.
Όλες οι συνταγματικές διατάξεις είναι τυπικά ισότιμες μεταξύ τους.
Όλα τα πεδία νομοθετικής και εκτελεστικής εξουσίας υπόκεινται στις συνταγματικές επιταγές και απαγορεύσεις.
Ο έλεγχος αφορά μόνο τη δικαστική διάγνωση τυχόν αντιθέσεων μεταξύ της εφαρμοστέας νομοθετικής διάταξης και της αντίστοιχης συνταγματικής.
Η δικαστική κρίση περί αντισυνταγματικότητας ενός νόμου οδηγεί στην μη εφαρμογή αυτού, όχι όμως σε αναλογική εφαρμογή άλλου νόμου ή αναβίωση του προϊσχύσαντος, και τέλος.
Η εκ μέρους του δικαστή αποδοχή της αντισυνταγματικότητας οδηγεί στην αποδοχή του αιτήματος του προσφεύγοντος (πρβλ μεταξύ άλλων, Π. Δ.
Δαγτόγλου, ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ, Κεφάλαιο Γ’ «Δικαστικός Ελεγχος της Συνταγματικότητας των Νόμων», Εκδόσεις Αντ. Σάκκουλα 1991).
Για πρώτη φορά ο έλεγχος της συνταγματικότητας των νόμων κατοχυρώθηκε στο Σύνταγμα του 1927, ενώ δυο χρόνια μετά, στις 17 Μαϊου 1929, ο Ελευθέριος Βενιζέλος εγκαινίασε τη λειτουργία του Συμβουλίου της Επικρατείας με τη σημερινή του μορφή ως Ανωτάτου Ακυρωτικού Διοικητικού Δικαστηρίου. Έκτοτε στην πάροδο ενός αιώνα, οι δικαστικές αρμοδιότητες του ΣτΕ εξειδικεύτηκαν στο νδ 170/1973 και περιλήφθηκαν στο άρθρο 95 Σ, ώστε να διακρίνονται σε α. έλεγχο νομιμότητας των εκτελεστών διοικητικών πράξεων και β. έλεγχο συνταγματικότητας των τυπικών νόμων, που επιτελεί το ΣτΕ.
Συμπερασματικά λοιπόν, η Υπουργική Απόφαση (δηλ. η εκτελεστική του άνω «νόμου Καμμένου» κυβερνητική πράξη) που θα εκδοθεί για την «αξιοποίηση» της νήσου ΦΛΕΒΕΣ, μπορεί να προσβληθεί με αίτηση Ακυρώσεως στο Ε’ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας, από τους δημότες ΒΒΒ οι οποίοι θα επικαλεστούν την άνω συνταγματική επιταγή του άρθρου 24, και τυχόν άλλες ενστάσεις αντισυνταγματικότητας του ν. 4407/2016 στο πλαίσιο της ακυρωτικής δίκης στο ΣτΕ, αφού και από δικονομικής απόψεως, κατά παγία νομολογία του ΣτΕ (πρβλ μεταξύ άλλων, την απόφαση 3191/2015 Ε’ Τμήμα ΣτΕ) λόγω της σπουδαιότητας προστασίας του περιβάλλοντος και της ανάγκης ειδικών επιστημονικών γνώσεων για την εκδίκασή τους, οι δίκες αυτές αποτελούν ακυρωτικές διαφορές.
Π. Ήφαιστος – P. Ifestos
www.ifestos.edu.gr / www.ifestosedu.gr – info@ifestos.edu.gr / info@ifestosedu.gr