«Ζούμε ήδη σε ολοκληρωτικό καθεστώς». Ο Alfred de Zayas για την Κύπρο, την Παλαιστίνη, την Ουκρανία, τους Αρμένιους και τον πυρηνικό πόλεμο

Μια συζήτηση του Alfred de Zayas με τον Δημήτρη Κωνσταντακόπουλο

«Το σχέδιο Ανάν για την Κύπρο ήταν μια απάτη και μια προδοσία όλων των αποφάσεων του ΟΗΕ. To ίδιο ακριβώς είναι και το δήθεν σχέδιο ειρήνης, το τελεσίγραφο του Τραμπ στους Παλαιστίνιους». Αυτό μας λέει ο διακεκριμένος Αμερικανός νομικός και ιστορικός Alfred de Zayas, που θεωρείται παγκόσμια αυθεντία σε ζητήματα διεθνούς δικαίου, ανθρωπίνων δικαιωμάτων, εθνοκαθάρσεων και γενοκτονιών. Καθηγητής στη Σχολή Διπλωματίας της Γενεύης και επισκέπτης Καθηγητής σε σειρά πανεπιστημίων, υπήρξε Ειδικός Εισηγητής του ΟΗΕ για μια δημοκρατική και ισότιμη παγκόσμια τάξη (2012-18),  ιδιότητα υπό την οποία ασχολήθηκε σχεδόν με όλα τα μεγάλα διεθνή θέματα.

Ο Καθηγητής συζητά δια μακρών το παλαιστινιακό, χαρακτηρίζει «τρομοκρατικό κράτος» το Ισραήλ και απορρίπτει την ισραηλινή προπαγάνδα για το τι πραγματικά συνέβη στις 7.10.2023, παραπέμποντας στην αποκαλυπτική έρευνα του Max Blumenthal: https://thegrayzone.com/2023/10/27/israels-military-shelled-burning-tanks-helicopters/, https://www.youtube.com/watch?v=d0gECjlpXF8, https://braveneweurope.com/max-blumenthal-what-really-happened-in-israel-on-oct-7. «Η θέση του Νετανιάχου είναι στη Χάγη», λέει χαρακτηριστικά.

Nα υπενθυμίσουμε στο σημείο αυτό ότι το Σχέδιο Ανάν για την Κύπρο ήταν ένα τερατώδες, δυστοπικό σχέδιο που, μέσα από ένα λαβύρινθο διατάξεων, αφαιρούσε την κυριαρχία από τον κυπριακό λαό για την δώσει σε τρεις μη Κύπριους δικαστές που θα διόριζε ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ, ούτε καν το Συμβούλιο Ασφαλείας και, στην πραγματικότητα, δια του Γενικού Γραμματέα, οι ΗΠΑ, η Βρετανία και το Ισραήλ. Στο νέο «κράτος» θα απαγορευόταν εσαεί να έχει ένοπλες δυνάμεις για να μπορεί να αμυνθεί. Οι τρεις ξένοι δικαστές θα συγκέντρωναν στα χέρια τους την τελική δικαστική, εκτελεστική και νομοθετική εξουσία του νέου κράτους. Η Κύπρος θα γινόταν με αυτό το σχέδιο ένα είδος μεταμοντέρνου προτεκτοράτου. Ο μηχανισμός του σχεδίου Ανάν μας θυμίζει κατά κάποιο τρόπο τον Μηχανισμό με τον οποίο η συνθήκη του Μάαστριχτ αφαιρεί κυριαρχία από τους ευρωπαϊκούς λαούς για να τη μεταφέρει σε μη εκλεγόμενα όργανα που δεν αντιπροσωπεύουν κάποια στην πραγματικότητα κάποια μορφή ομοσπονδίας ή συνομοσπονδίας, αλλά το διεθνές Χρηματιστικό Κεφάλαιο και τις ΗΠΑ, ενώ οι εκλεγμένες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις βλέπουν τα περιθώριά τους να ασκούν πολιτική δραματικά περιορισμένα.

Το σχέδιο Ανάν για το κυπριακό απορρίφθηκε από την τεράστια πλειοψηφία του κυπριακού λαού στο δημοψήφισμα του 2004. Εντούτοις, η κυπριακή πολιτική ηγεσία (με τη στήριξη των ελληνικών κυβερνήσεων και της «συλλογικής Δύσης») το διατηρεί μέχρι σήμερα και σε χειρότερη μάλιστα, πιο αντιδημοκρατική εκδοχή, στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης. Το 2016 προσπάθησε να το επαναφέρει πραξικοπηματικά, μέσω της πενταμερούς που συγκάλεσε για να αποφύγει το δημοψήφισμα, η Αμερικανίδα Υφυπουργός Βικτόρια Νούλαντ. Σήμερα έχει μεγάλες πιθανότητας επαναφοράς λόγω της επιθυμίας των δυτικών να λύσουν όπως – όπως κυπριακό και ελληνοτουρκικά για να βάλουν την Άγκυρα στην Ευρωάμυνα και την Ε.Ε.

Νομικός, ιστορικός, ποιητής, μεταφραστής των Rielke και Hesse στα αγγλικά, ο Alfred de Zayas επηρέασε σε σημαντικό βαθμό τον τρόπο που αντιμετωπίζεται διεθνώς, από τη νομική επιστήμη και δικαιοσύνη, το ζήτημα της προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ιδιαίτερα μέσω της συμμετοχής του στην Επιτροπή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ και της εν συνεχεία επίδρασης του έργου της στις εθνικές νομοθεσίες.

Ο de Zayas αναγορεύτηκε Juris Διδάκτωρ από τη Νομική Σχολή του Harvard και Διδάκτωρ Φιλοσοφίας στη νεώτερη ιστορία από το Πανεπιστήμιο του Göttingen στη Γερμανία. Εργάσθηκε ως ερευνητής στο Πανεπιστήμιο του Tübingen και το Ινστιτούτο Max Planck και ως νομικός στον ΟΗΕ από το 1981 έως το 2003. Είναι ο εκδότης και συγγραφέας πολλών βιβλίων και άρθρων. Υπήρξε μεταξύ άλλων ένας από τους σφοδρότερους επικριτές της αμερικανοβρετανικής εισβολής στο Ιράκ, της απεριόριστης κράτησης χωρίς δίκη στο Γκουαντάναμο, των «παράνομων», όπως τις χαρακτηρίζει, οικονομικών κυρώσεων κατά διαφόρων κρατών και του ρόλου που παίζουν παγκοσμίως το ΔΝΤ και η Παγκόσμια Τράπεζα. Ως ειδικός εισηγητής του ΟΗΕ υποστήριξε ιδιαίτερα τη Βενεζουέλα από τις πολιτικές και οικονομικές επιθέσεις που δέχεται επί δεκαετίες, εξαιτίας της ανεξάρτητης πολιτικής των Τσάβες και Μαδούρο.

Ο de Zayas έχει ασχοληθεί και με ζητήματα ελληνικού ενδιαφέροντος, όπως οι διωγμοί των Ποντίων, η εισβολή και εποικισμός της Κύπρου, το σχέδιο Ανάν (https://ifestos.edu.gr/a-principled-basis-for-a-just-and-lasting-cyprus-settlement-in-the-light-of-international-and-european-law-by-the-international-expert-panel-convened-by-the-committee-for-a-european-solut/, https://www.alfreddezayas.com/Lectures/cyprusbrussels.shtml, https://www.defenddemocracy.press/legal-questions-regarding-the-cyprus-settlement-under-negotiation/).

Οι Δυτικοί είναι υπεύθυνοι για το ουκρανικό, εξηγεί ο Αμερικανός Καθηγητής, που υποστηρίζει ότι βρισκόμαστε ήδη σε καθεστώς ολοκληρωτισμού, με Νετανιάχου, Mossad, MI6 και CIA να έχουν διεισδύσει παντού και να διαθέτουν στοιχεία με τα οποία μπορούν να εκβιάσουν όλους τους Αμερικανούς και δυτικούς πολιτικούς, ενώ τα ΜΜΕ αποκρύπτουν και παραμορφώνουν την πραγματικότητα.

Ο Zayas χαρακτηρίζει «πολύ επικίνδυνο» τον Τραμπ και δεν βλέπει άλλη ελπίδα για τον κόσμο από την άνοδο του Παγκόσμιου Νότου, τους BRICS, τον Οργανισμό Συνεργασίας της Σαγκάης κλπ. Μας συνιστά να διατηρήσουμε τη μνήμη μας, να μην αφήσουμε  να λησμονηθεί η ιστορία, δηλαδή η αλήθεια και η ταυτότητά μας. Αντίθετα με τόσο πολλούς άλλους που ξεκίνησαν ριζοσπάστες για να καταλήξουν συντηρητικοί, ο de Zayas, ακολουθώντας το ρητό του Οράτιου, που επανέλαβε ο Καντ και έγινε το σύνθημα του Διαφωτισμού, Sapere Aude (Τόλμα να γνωρίζεις),  διέγραψε στη ζωή του μια τροχιά που τον έφερε, μαζί με τη χριστιανική πίστη του, σε αναγκαστική σύγκρουση με τον βάρβαρο, προϊστορικό κόσμο μας. Σήμερα, θυμάται τα λόγια του Φάουστ και μας λέει:

«Έχουμε υποχρέωση απέναντι στον εαυτό μας, τον κόσμο μας, την θρησκεία μας, να παραμείνουμε αισιόδοξοι, να παλεύουμε για το καλό».