15 Μαρτίου 2025
Το 93% των Ελλήνων καταναλωτών δυσκολεύεται οικονομικά λόγω των συνεχών ανατιμήσεων σε προϊόντα πρώτης ανάγκης, περίπου οι μισοί έχουν μειώσει τις αγορές τους και επιλέγουν φθηνότερα προϊόντα, ενώ ένας στους τρεις περιορίζει τη θέρμανση και την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας λόγω του αυξημένου κόστους.
Αυτά είναι μερικά από τα συμπεράσματα της ετήσιας έρευνας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, υπό την επιστημονική καθοδήγηση του καθηγητή Γεωργίου Μπάλτα, που αποτυπώνει σημαντικές αλλαγές στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών, καθώς βρίσκονται αντιμέτωποι με την ακρίβεια.
Παράλληλα, 7 στους 10 πολίτες δείχνουν ως βασικούς υπαίτιους για τις δυσθεώρητες τιμές τις πολυεθνικές εταιρείες, ενώ ιστορικό ρεκόρ προτίμησης, πάνω από 30%,καταγράφουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Αναφορικά με τις οικονομικές προσδοκίες, το 48% των ερωτώμενων (σε δείγμα 1.355 καταναλωτών) δήλωσε ότι η οικονομική του κατάσταση επιδεινώθηκε το 2024, ενώ για το 2025 το 34% εκτιμά πως θα γίνει ακόμη χειρότερη.
Η έρευνα καταγράφει σημαντικές διαφοροποιήσεις στις αγοραστικές συνήθειες:
- 70% των καταναλωτών μοιράζει τις αγορές του σε περισσότερα από ένα σούπερ μάρκετ.
- 93% δυσκολεύεται οικονομικά λόγω των ανατιμήσεων.
- 40% περιορίζεται στα απολύτως απαραίτητα προϊόντα.
- 92,4% αποφασίζει εκ των προτέρων τι είδη θα αγοράσει, αλλά μόλις το 43,5% επιλέγει συγκεκριμένη μάρκα πριν φτάσει στο κατάστημα.
Πηγή: kosmodromio.gr
Τα άρθρα που δημοσιεύουμε δεν απηχούν αναγκαστικά τις απόψεις μας και δεν δεσμεύουν παρά τους συγγραφείς τους. Η δημοσίευσή τους έχει να κάνει όχι με το αν συμφωνούμε με τις θέσεις που υιοθετούν, αλλά με το αν τα κρίνουμε ενδιαφέροντα για τους αναγνώστες μας.