Ελικόπτερα έρευνας και διάσωσης: Πόσα επιχείρησαν; – Η «απαξίωση» του υφιστάμενου στόλου έναντι νέων αγορών
Του Κώστα Αλατζά
Παρά το γεγονός ότι το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων συνδράμει τα μέγιστα στις επιχειρήσεις διάσωσης στη Θεσσαλία, έχοντας απεγκλωβίσει έως τώρα περίπου 600 ανθρώπους, μόνον δύο ελικόπτερα του Πυροσβεστικού Σώματος και πέντε ελικόπτερα των ενόπλων δυνάμεων επιχείρησαν στον πλημμυρισμένο θεσσαλικό κάμπο για τον απεγκλωβισμό των πολιτών.
Η χαμηλή διαθεσιμότητα των ελικοπτέρων για έρευνα και διάσωση, τα οποία στα χαρτιά είναι δεκάδες αλλά επιχειρησιακά διαθέσιμα, στην καλύτερη των περιπτώσεων είναι μόλις ένα στα τρία, εξηγεί γιατί δεκάδες άνθρωποι παρέμειναν εγκλωβισμένοι για σχεδόν δύο εικοσιτετράωρα σε χωριά και οικισμούς του θεσσαλικού κάμπου που μετατράπηκε σε λίμνη, με τις σκεπές των σπιτιών να εξέχουν σαν μικρές πυραμίδες από την επιφάνεια του νερού.
Οι επιπτώσεις της πρωτοφανούς κακοκαιρίας που έπληξε τη Θεσσαλία επανέφεραν το θέμα της διαθεσιμότητας των πτητικών μέσων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ το OnAlert, από τα 12 Super Puma, τα οποία είναι τα κατεξοχήν ελικόπτερα που χρησιμοποιούνται για έρευνα και διάσωση, επιχειρησιακά διαθέσιμα είναι μόλις τα 4.
Διαβάστε τη συνέχεια στο www.onalert.gr
Όταν το DP φώναζε για συντηρήσεις υπαρχόντων μέσων ενώ “έσπρωχναν” νέες αγορές…
Η πραγματικότητα της χαμηλής διαθεσιμότητας ιπτάμενων μέσων επανέρχεται. Δεν μπορεί να κρυφτεί κάτω από το χαλί. Το φαινόμενο των δακρύβρεχτων και όψιμων “αναλύσεων” πολλών για τις επικίνδυνα χαμηλές διαθεσιμότητες των ελικοπτέρων των Ενόπλων Δυνάμεων, φυσικά και επανεμφανίστηκε με αφορμή τις καταστροφικές πλημμύρες. Το DP αναγκάζεται να επανέλθει για να υπενθυμίσει ποια είναι τα αίτια αυτής της αδιανόητης για το μέγεθος και την αποστολή των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας κατάστασης…
Το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να διευκρινιστεί είναι ότι η ένταση και η διάρκεια των καταιγίδων που έπληξαν κυρίως τη Θεσσαλία, ήταν τέτοιες που η καταστροφή που προκλήθηκε δεν ήταν δυνατόν με οποιοδήποτε μέσο να αντιμετωπιστεί ή έστω να περιοριστεί. Όσο για τη χαμηλή διαθεσιμότητα των ελικοπτέρων των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων είναι κάτι που θα μπορούσε να μην έχει εμφανιστεί. Κι εκεί είναι ΟΛΟΙ τους ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ και ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΟΙ. Κυβέρνηση και αντιπολίτευση. Η αθλιότητα αυτή οφείλεται στους παρακάτω παράγοντες:
1. Πολυτυπία. Σε παλιότερες αναλύσεις μας είχαμε εξηγήσει αναλυτικά και με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία γιατί είναι πρακτικά και οικονομικά αδύνατο να υποστηριχτούν οι δεκάδες τύποι παλιών και νεότερων τύπων ελικοπτέρων που βρίσκονται σε υπηρεσία στις Ένοπλες Δυνάμεις και τα Σώματα Ασφαλείας. Προφανώς και δεν “συγκινήθηκε” κανείς. Η “σύγχρονη” Ελλάδα της ξεφτίλας όπου καθένας φτιάχνει και περιφρουρεί το δικό του μαγαζάκι, ζει και βασιλεύει. και η πολιτική ηγεσία κοιμάται όρθια, προσποιούμενη ότι χειρίζεται τα θέματα… γεωπολιτικά. Κάπως έτσι βασιλεύουν οι απευθείας αναθέσεις, ενώ υπάρχει άλλος ένας νόμος -περί εξοπλισμών- τον οποίο ψήφισαν έτσι για να υπάρχει και χρησιμοποιούν μόνο όταν δεν σκοπεύουν να πάρουν απόφαση.
Διαβάστε τη συνέχεια στο www.defence-point.gr
Τι λέει και τι ΔΕΝ λέει το ΓΕΣ για τα «πλωτά» ελικόπτερα στο Στεφανοβίκειο…
Το ΓΕΣ σε ανακοίνωση του σχετικά με το δημοσίευμα του militaire.gr για τα «πλωτά» ελικόπτερα στο Στεφανοβίκειο, υποστηρίζει ότι έγιναν όλα όπως έπρεπε και δεν υπάρχει και κανένα σοβαρό θέμα! Το ΓΕΣ όμως ΔΕΝ λέει τα πιο σημαντικά…
Το ΓΕΣ στην ανακοίνωση του υποστηρίζει ότι τα ελικόπτερα της φωτογραφίας «έχουν χαρακτηριστεί ανενεργά λόγω παλαιότητας (60 ετών) και αποσυρθεί από την ενεργό υπηρεσία από ετών»!!!
Επειδή όπως αναφέραμε και στο δημοσίευμα μας υπάρχουν φωτογραφίες και βίντεο, θα μπορούσε το ΓΕΣ να μας απαντήσει αν εκτός από τα…ανενεργά ελικόπτερα όπως λέει, στα υπόστεγα συντήρησης που επίσης πλημμύρισαν υπήρχαν ενεργά ελικόπτερα; Μήπως θέλει να μας πει αν υπήρχαν και ελικόπτερα Apache; Θα αναμένουμε την απάντηση του ΓΕΣ…
Τι λέει το ΓΕΣ στην ανακοίνωση του:
Το Γενικό Επιτελείο Στρατού ανακοινώνει ότι, το σύνολο των Ελικοπτέρων (Ε/Π) που σταθμεύουν στην έδρα της 1ης Ταξιαρχίας Αεροπορίας Στρατού (1ης ΤΑΞΑΣ) στο Αεροδρόμιο (Α/Δ) του Στεφανοβικείου Βόλου, έχει μεταφερθεί με ασφάλεια σε στεγνή πίστα εντός του Α/Δ, σύμφωνα με τις υφιστάμενες, ισχύουσες και πάγιες διαδικασίες περί ασφάλειας υλικού και εγκαταστάσεων.
Διαβάστε τη συνέχεια στο www.militaire.gr
Με τα «ανενεργά» ελικόπτερα πέταγε ο ΥΕΘΑ μέχρι το 2019!
Τα Ε/Π (UH-1H) που φαίνονται στις φωτογραφίες και στα βίντεο να «πνίγονται» στο Στεφανοβίκειο είναι κατά το ΓΕΣ -το οποίο σίγουρα θα ρώτησε το ΓΕΕΘΑ- «ανενεργά».
Θα επαναφέρουμε προς το ΓΕΣ το ερώτημα για το τι έχει γίνει με τις πλημμύρες στα υπόστεγα υποστήριξης και τι τύποι ελικόπτερων υπήρχαν εκεί. Θα υπενθυμίσουμε επίσης στο ΓΕΣ ότι μέχρι το 2019 ο τότε ΥΕΘΑ Πάνος Καμμένος επέμενε πεισματικά να πετάει μόνο με τα «ανενεργά» ελικόπτερα! Ακόμη και πάνω από τη θάλασσα παρά τη σύσταση που υπήρχε να μην πετάνε αυτά τα ελικόπτερα στο Αιγαίο.
Με ένα από τα…ανενεργά πέταγε κάθε χρόνο και στα Ίμια όταν έριχνε στεφάνι .
Η φωτογραφία μπροστά σε ένα ανενεργό είναι από το Άγιο Όρος…
Τέλος για όσους από την κυβέρνηση έχουν βαλθεί να επιβεβαιώσουν τη θέση 107 της Ελλάδας στη λίστα ελευθερίας του Τύπου και απειλούν δημοσιογράφους με την κατηγορία της…κατασκοπείας να μην ξεχάσουν να απευθυνθούν στη Δικαιοσύνη και για τους Νίκο Χαρδαλιά και Τάκη Θεοδωρικακο που έδειξαν φόρα παρτίδα απόρρητα και εμπιστευτικά στοιχεία από τις ΕΔ.
Αυτά προς το παρόν …
Πηγή: www.militaire.gr
Τα άρθρα που δημοσιεύουμε δεν απηχούν αναγκαστικά τις απόψεις μας και δεν δεσμεύουν παρά τους συγγραφείς τους. Η δημοσίευσή τους έχει να κάνει όχι με το αν συμφωνούμε με τις θέσεις που υιοθετούν, αλλά με το αν τα κρίνουμε ενδιαφέροντα για τους αναγνώστες μας.