Τέμπη: Νέες πορείες με χιλιάδες κόσμου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Νέες μαζικές συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας σχετικά με το δυστύχημα στα Τέμπη πραγματοποιήθηκαν το βράδυ της Παρασκευής σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ενώ σοβαρά επεισόδια σημειώθηκαν στο Σύνταγμα. Τα ΜΑΤ έριξαν χημικά και κρότου λάμψης στο πλήθος, με ομάδα ατόμων να πετάει πέτρες, μολότοφ και άλλα αντικείμενα προς τις αστυνομικές δυνάμεις.
Στην Αθήνα, πλήθος κόσμους συγκεντρώθηκε στα Προπύλαια, για να κατευθυνθεί προς τη Βουλή, ενώ στο Σύνταγμα πραγματοποιήθηκε και σιωπηλή διαμαρτυρία, όπου πολίτες κρατούσαν κεριά και μαύρα μπαλόνια.
Στην κινητοποίηση της Θεσσαλονίκης, συμμετείχαν μέλη φοιτητικών συλλόγων, εργαζόμενοι αλλά και άτομα του αντιεξουσιαστικού χώρου, τα οποία απαίτησαν να μην υπάρξει συγκάλυψη των υπευθύνων του δυστυχήματος.
Διαβάστε τη συνέχεια στο tvxs.gr
Πρώην δ/ντής ασφαλείας ΤΡΑΙΝΟΣΕ: «Απ’ το 2020 δεν μπαίνω σε τραίνο»
Την άποψη ότι αν εξακολουθούσε να υπάρχει το κέντρο δευτεροβάθμιου ελέγχου κυκλοφορίας των τρένων που λειτουργούσε μέχρι τα τέλη του 2020 στο κέντρο της Αθήνας, «δεν υπήρχε περίπτωση να μην προλάβουμε λάθος σταθμάρχη», εξέφρασε στην ΕΡΤ, ο πρώην Διευθυντής Ασφαλείας και Κυκλοφορίας Αμαξοστοιχιών ΤΡΑΙΝΟΣΕ και πρώην μέλος της Επιτροπής Ερευνών Χρήστος Ρετσινάς.
«Μέχρι το τέλος του ‘20 υπήρχε ένα κέντρο παρακολούθησης κυκλοφορίας, δευτεροβάθμιος έλεγχος – ο πρώτος είναι ο Σταθμάρχης – στην [οδό] Καρόλου. Σήμερα δεν υπάρχει. Δεν υπήρχε περίπτωση να μην προλάβουμε λάθος Σταθμάρχη, ελέγχαμε την κυκλοφορία των τρένων σε όλη την Ελλάδα», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ρετσινάς, προσθέτοντας ότι αν «δεν υπάρχει το κέντρο [κυκλοφορίας], πάμε στα τυφλά με βάση το λάθος ή το σωστό του όποιου Σταθμάρχη».
Ερωτώμενος αν, στην περίπτωση που ήταν υπουργός, θα επέτρεπε στα τρένα να ξαναμπούν στις ράγες με το υπάρχον πλαίσιο, ο κ. Ρετσινάς απάντησε με ένα εμφατικό «όχι» λέγοντας πως «πρώτα να γίνουν αυτά που πρέπει να γίνουν». Συμπλήρωσε πως από τα τέλη του 2020 δεν μπαίνει σε τρένο.
Πηγή: thepressproject.gr
Έβαλαν τον λύκο, Ζηλιασκόπουλο, να φυλάει τα πρόβατα…
Εύλογες αντιδράσεις προκαλεί η επιλογή του μεταβατικού υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργου Γεραπετρίτη, να διορίσει στην «Ειδική Επιτροπή» της κυβέρνησης για το εγκληματικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη τον Θανάση Ζηλιασκόπουλο, πρώην διευθύνοντα σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Ο λόγος είναι απλός: Ο Ζηλιασκόπουλος (που σήμερα είναι καθηγητής Μεταφορών και Παραγωγής στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και συμμετέχει μεταξύ άλλων στο προεδρείο του ΤΑΙΠΕΔ από τον Ιούνιο του 2021) διετέλεσε διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μεταξύ 2010 και 2015 συμβάλλοντας αποφασιστικά στη «σφαγή» και τον κατακερματισμό της επιχείρησης. Ο Ζηλιασκόπουλος δεν έκανε μόνον μαζικές απολύσεις (για να παρουσιάσει κερδοφόρα την επιχείρηση σε βάρος της ασφάλειας και της ποιότητας των υπηρεσιών) αλλά έδωσε και εντολή για την απενεργοποίηση του Κέντρου Τηλεδιοίκησης του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών που είχε κοστίσει στο ελληνικό κράτος περίπου 20 εκατομμύρια ευρώ! Από τη διαχείριση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ επί Ζηλιασκόπουλου φθάσαμε σήμερα να θρηνούμε στα Τέμπη δεκάδες ανθρώπους όχι βεβαίως από «ανθρώπινο λάθος» αλλά επειδή, μεταξύ πολλών άλλων, εν έτει 2023 δεν υπάρχει αυτοματοποιημένο σύστημα διαχείρισης της σιδηροδρομικής κίνησης.
Διαβάστε τη συνέχεια στο kosmodromio.gr
Έρευνες από την Ε.Ε. για τα τρένα στην Ελλάδα
Η εισαγγελία της Ευρωπαϊκής Ένωσης είχε ήδη πριν τη μεγάλη καταστροφή στα Τέμπη ξεκινήσει έρευνα για τις πιθανές ζημίες των οικονομικών συμφερόντων τής από τις συμβάσεις που αφορούν τις σιδηροδρομικές συγκοινωνίες στην Ελλάδα καθώς επίμαχες συμβάσεις χρηματοδοτήθηκαν και με κονδύλια της Ε.Ε.
Αυτό επιβεβαίωσε μιλώντας σήμερα στην ανταποκρίτρια της Εφημερίδας των Συντακτών στις Βρυξέλλες, Μαρία Ψαρά, εκπρόσωπος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας στο φόντο της εγκληματικής πολύνεκρης σύγκρουσης τρένων στα Τέμπη.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του documento.gr, η σχετική έρευνα έχει ξεκινήσει από τον Νοέμβριο του 2022, με τις επίμαχες συμβάσεις που είναι υπό εξέταση να ξεκινούν από το 2007.
Στις αρμοδιότητες της εισαγγελίας της Ε.Ε. είναι, εκτός των άλλων, και η διερεύνηση εγκλημάτων που αφορούν οικονομικά συμφέροντα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως οικονομικά και χρηματοπιστωτικά εγκλήματα, κατάχρηση κεφαλαίων, ξέπλυμα χρήματος, διαφθορά, κ.α.
Πηγή: kosmodromio.gr
Δρομολόγια «στα τυφλά» και για τα τραμ! Απίστευτες καταγγελίες των εργαζομένων
Δρομολόγια στα τυφλά και για το τραμ! Ο πρόεδρος των ηλεκτροδηγών καταγγέλει απίστευτες καταστάσεις για τα δρομολόγια των τραμ στην Αθήνα! Δεν υπάρχει επικοινωνία των συρμών του τραμ με τα φανάρια!
Πηγή:www.militaire.gr
Η τραγωδία είχε «ανακοινωθεί»! 3 εξώδικα σε 14 μήνες, 3 πρωτοσέλιδα στην ΕΦΣΥΝ σε 7 μήνες!
Τις τελευταίες ώρες έχει ξεκινήσει μια συστηματική προσπάθεια «επικοινωνιακής διαχείρισης» της τραγωδίας των Τεμπών. Μόνο που για την τραγωδία είχαν υπάρξει ηχηρότατες προειδοποιήσεις. Δεν ήταν μια τραγωδία που ήρθε ξαφνικά. Είχε προαναγγελθεί.
Την ώρα που οι καταγγελίες και οι ταλαιπωρίες επιβατών γίνονταν καθημερινότητα, την ώρα που τα ΜΜΕ γέμιζαν διαφημιστικά φυλλάδια της Hellenic Train για το «Ασημένιο Βέλος», κάποιοι φώναζαν, έντονα. Οι εργαζόμενοι έκαναν σειρά κινητοποιήσεων, απεργίες,ανακοινώσεις.
Ο Πρόεδρος των μηχανοδηγών, Κώστας Γενιδούνιας, εξήγησε στο Kontra ότι η τηλεδιοίκηση και τα τηλεσήματα «λειτουργούσαν, περίπου ως το 2008-9. Μετά το δίκτυο σταματεί να συντηρείται, αρχίζει να λεηλατείται».
Μέσα σε 14 μήνες, οι εργαζόμενοι στέλνουν τρία εξώδικα. Τρία. Για την άμεση αποκατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής και τη διασφάλιση της κυκλοφορίας.
Διαβάστε τη συνέχεια στο www.militaire.gr
Διαβάστε επίσης
https://www.konstantakopoulos.gr/24087/%cf%83%cf%84%ce%bf%ce%bd-%ce%ba%ce%b1%ce%b8%cf%81%ce%ad%cf%86%cf%84%ce%b7-%cf%84%ce%b7%cf%82-%cf%84%cf%81%ce%b1%ce%b3%cf%89%ce%b4%ce%af%ce%b1%cf%82-%ce%ad%ce%bd%ce%b1-%ce%b4%ce%b9%ce%b5%cf%86%ce%b8