Η Κομισιόν παρέπεμψε πρόσφατα την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τις σιδηροδρομικές υποδομές
Την παραπομπή της Ελλάδας στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης αποφάσισε πριν δύο εβδομάδες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το ζήτημα των σιδηροδρομικών υποδομών στη χώρα. Η παραπομπή αφορά την σχεδόν οκταετή καθυστέρηση της υπογραφής και της δημοσίευσης της σύμβασης μεταξύ των εθνικών αρχών και της εταιρείας που διαχειρίζεται τη σιδηροδρομική υποδομή.
Όπως ανέφερε η ανακοίνωση της Κομισιόν στις 15 Φεβρουαρίου, η απόφαση ελήφθη επειδή η Ελλάδα «δεν εκπλήρωσε τις υποχρεώσεις που υπέχει δυνάμει της οδηγίας για τη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου (2012/34/ΕΕ)». Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, «η οδηγία διευκρινίζει ότι τα κράτη-μέλη έπρεπε να εξασφαλίσουν τη σύναψη συμβατικής συμφωνίας μεταξύ της εθνικής αρμόδιας αρχής και του διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής το αργότερο έως τις 16 Ιουνίου 2015 και τη δημοσίευσή της εντός ενός μηνός».
Διαβάστε τη συνέχεια στο www.kathimerini.gr
Με χημικά και κρότου λάμψης επιτέθηκαν τα ΜΑΤ στους διαδηλωτές στα γραφεία της Hellenic Train
Περισσότεροι από 1.000 διαδηλωτές συγκεντρώθηκαν έξω από τα γραφεία της Hellenic Train, στη Λ. Συγγρού, διαμαρτυρόμενοι για τις συνθήκες και τα αίτια της τραγωδίας στα Τέμπη, με την αστυνομία να κάνει χρήση χημικών και κρότου λάμψης.
Υπενθυμίζεται πως συλλογικότητες και φοιτητικοί σύλλογοι απηύθυναν κάλεσμα για συγκέντρωση στα γραφεία της HellenicTrain στις 18.30 και πορεία προς τη Βουλή.
Τα πανό που έχουν σηκωθεί κάνουν λόγο για «δολοφονία».
Λίγο μετά τις 7:00 η αστυνομία έκανε χρήση χημικών και κρότου λάμψης. Η αστυνομία επιτέθηκε απρόκλητα, όπως φαίνεται και από τα βίντεο, στους συγκεντρωμένους.
Διαβάστε τη συνέχεια στο www.alfavita.gr
Πάμε και όπου βγει
Του Δημήτρη Κωστάκου
Στις ράγες είχε μπει η τραγωδία που σημειώθηκε στα Τέμπη. Μέσα από τις επίσημες ανακοινώσεις των συνδικάτων, αποτυπώνονται μνημονιακές επιταγές, πολιτικές επιλογές, λάθη και παραλήψεις τόσο επί της ουσίας όσο και επί της διαδικασίας, που συνθέτουν το χρονικό μιας προαναγγελθείσας τραγωδίας, την οποία οι συνδικαλιστικές οργανώσεις χαρακτηρίζουν «προδιαγεγραμμένο έγκλημα».
Την 1η Μαρτίου του 2018, η ΓΣΕΕ ανακοίνωνε ότι στηρίζει τις κινητοποιήσεις, που είχε προκηρύξει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών, αντιδρώντας στο σχέδιο της κυβέρνησης, να πουλήσει αντί πινακίου φακής, τον ενιαίο δημόσιο σιδηρόδρομο της χώρας μας, στον ιταλικό κρατικό σιδηρόδρομο.
Μετά την οριστική πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τώρα το ΤΑΙΠΕΔ προχωρά και στην πώληση της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού, οδηγώντας στην ουσία τον ιταλικό κρατικό σιδηρόδρομο να έχει το μονοπώλιο στη χώρα μας, με ότι αυτό συνεπάγεται τόσο για το επιβατικό κοινό όσο και για τους εργαζόμενους.
Διαβάστε τη συνέχεια στο kosmodromio.gr
Τραγωδία στα Τέμπη: Τα καμπανάκια κινδύνου που η κυβέρνηση αγνόησε
Τα καμπανάκια κινδύνου για δυστύχημα στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας χτυπούσαν από παντού, αλλά η κυβέρνηση είχε κι έχει το μυαλό της μόνο στις φιέστες! Όπως η σημερινή που είχε προγραμματιστεί με πρωταγωνιστή τον πρωθυπουργό ο οποίος θα επισκεπτόταν το Κέντρο τηλεδιοίκησης – σηματοδότησης σιδηροδρομικού δικτύου βορείου Ελλάδος. Η τραγωδία στα Τέμπη ανέδειξε τι πραγματικά συμβαίνει…
Μόνο που τέτοιο κέντρο δεν υπάρχει, όπως κατήγγειλε χθες, πριν τη φονική σύγκρουση των δύο τρένων, ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ, Κώστας Γενηδούνιας. Με ανάρτησή του στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook έκανε γνωστό ότι Κέντρο τηλεδιοίκησης – σηματοδότησης σιδηροδρομικού δικτύου βορείου Ελλάδος δεν γνωρίζει.
Ο πρόεδρος των μηχανοδηγών «ανέβασε», επίσης, μία φωτογραφία από τις προετοιμασίες για τη φιέστα που ετοιμαζόταν, η οποία φυσικά ματαιώθηκε.
Διαβάστε τη συνέχεια στο www.militaire.gr
Guardian για την τραγωδία στα Τέμπη: «Η Ελλάδα έχει την χειρότερη θέση στην σιδηροδρομική ασφάλεια στην ΕΕ»
Η Ελλάδα έχει την χειρότερη θέση στην σιδηροδρομική ασφάλεια στην ΕΕ κατά την τελευταία δεκαετία, αναφέρει δημοσίευμα του Guardian, για την πολύνεκρη τραγωδία από την σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, επικαλούμενος τα στατιστικά στοιχεία του Οργανισμού Σιδηροδρόμων της ΕΕ,
Αν και δεν υπάρχουν στοιχεία για το τι προκάλεσε τη συντριβή, ορισμένοι στην Ελλάδα θέτουν ήδη ερωτήματα σχετικά με τη χρηματοδότηση, το προσωπικό και τη συντήρηση του σιδηροδρόμου αναφέρει επίσης ο Guardian ενώ υπενθυμίζει ότι η ΤΡΕΝΟΣΕ «»ιδιωτικοποιήθηκε το 2017 – στο πλαίσιο των μεταρρυθμίσεων που επιβλήθηκαν στην Ελλάδα λόγω του προγράμματος διάσωσης της ΕΕ – και είχε προσελκύσει μόνο μία αξιόπιστη προσφορά, από τον ιταλικό κρατικό όμιλο Ferrovie dello Stato Italiane, ο οποίος επίσης μαζί με τον όμιλο First Group διαχειρίζεται την Avanti στο Ηνωμένο Βασίλειο μέσω της θυγατρικής του Trenitalia»
Διαβάστε τη συνέχεια στο www.naftemporiki.gr
Επιστολές “φωτιά” για τα Τέμπη – Σπαραγμός στο νοσοκομείο Λάρισας
Καμπανάκια και προειδοποιήσεις για πιθανό τραγικό δυστύχημα στα τρένα φαίνεται ότι υπήρχαν, αλλά μάλλον δεν αξιολογήθηκαν σωστά. Δύο έγγραφα -επιστολές φωτιά- που έρχονται στο φως της δημοσιότητας μετά το τραγικό δυστύχημα με τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, καταγράφουν τον κίνδυνο των Τεμπών. Δέκα μήνες πριν υπήρχε προειδοποίηση ενώ στις 7 Φεβρουαρίου συνδικαλιστές μιλούσαν για πιθανό δυστύχημα
Οι καθημερινές καθυστερήσεις, τα προβλήματα στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, τα διάφορα καλώδια που κόβονται και προκαλούν συνεχείς διακοπές των δρομολογίων, φαίνεται ότι ήταν ιδιαίτερα συχνό φαινόμενο. Άλλωστε, τα μηνύματα της ίδιας της εταιρείας διαχείρισης των τρένων, Hellenic Train, δείχνουν την κατάσταση που επικρατούσε.
Όμως, στις 27 Απριλίου 2022, δηλαδή πριν από 10 μήνες, υπήρξε μια παραίτηση κι ένα έγγραφο που επιβεβαιώνουν ότι όλοι γνώριζαν τα προβλήματα που υπήρχαν. Συγκεκριμένα, με επιστολή του στoυς επικεφαλής της ΕΡΓΟΣΕ, ο πρόεδρος του έργου της εγκατάστασης του συστήματος σιδηροδρομικής σηματοδότησης ERTMS/ETCS, κ. Χ. Κ. υπεύθυνος ασφάλειας των δρομολογίων, υπέβαλε την παραίτησή του διαφωνώντας με κάποιες ενέργειες που έγιναν.
Διαβάστε τη συνέχεια στο slpress.gr
Ο σταθμάρχης παίρνει την ευθύνη – Αλλά το δίκτυο είχε καταρρεύσει
Tην ευθύνη για την πλημμελή εκτέλεση των καθηκόντων ανέλαβε ο σταθμάρχης της Λάρισας, ενώ ο ίδιος φέρεται να μην ήταν έμπειρος, ενώ κλήθηκε να διεκπεραιώσει μεγάλο όγκο, σύνθετων περιστατικών.
Ο σταθμάρχης φέρεται να είναι εργαζόμενος με μικρή σχετική εμπειρία και άσχετη προς τα σημερινά του καθήκοντα προϋπηρεσία (μετακλητός στο Υπουργείο Παιδείας και έπειτα αχθοφόρος στον ΟΣΕ).
Βέβαια πρέπει να σημειωθεί ότι εκτός από τα λάθη του σταθμάρχη υπάρχουν και άλλα ζητήματα, όπως η κατάσταση του δικτύου, η μη ενεργοποίηση των προειδοποιητικών σημάτων και η έλλειψη επικοινωνίας. Το Crisis Monitor διεξάγει εκτενή έρευνα για τις συνθήκες που επικρατούσαν και τις δικλείδες ασφαλείας.
Πηγή: www.crisismonitor.gr
Τα άρθρα που δημοσιεύουμε δεν απηχούν αναγκαστικά τις απόψεις μας και δεν δεσμεύουν παρά τους συγγραφείς τους. Η δημοσίευσή τους έχει να κάνει όχι με το αν συμφωνούμε με τις θέσεις που υιοθετούν, αλλά με το αν τα κρίνουμε ενδιαφέροντα για τους αναγνώστες μας.