Οι ευρωπαϊκές κυρώσεις στην ενέργεα και τα αποτελέσματά τους

Εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο: Πόσο θα πλήξουν τη Μόσχα οι κυρώσεις της Ε.Ε.;

Στη μέχρι τώρα πιο τολμηρή της κίνηση σε ό,τι αφορά τις κυρώσεις κατά της Μόσχας για την εισβολή στην Ουκρανία, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε την Τετάρτη το σχέδιό της για σταδιακό εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο
Η πρόταση αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου πακέτου κυρώσεων που περιλαμβάνει επίσης τον αποκλεισμό της μεγαλύτερης τράπεζας της Ρωσίας, Sberbank, από την πρόσβαση στο σύστημα SWIFT.
Για να αντεπεξέλθει στις ανάγκες της, η Ε.Ε. εισάγει ενέργεια και από τρίτες χώρες. Το 2020, το κύριο εισαγόμενο ενεργειακό προϊόν ήταν τα προϊόντα πετρελαίου, αντιπροσωπεύοντας τα δύο τρίτα των εισαγωγών ενέργειας στην Ε.Ε., ακολουθούμενα από το φυσικό αέριο (27%) και τα στερεά ορυκτά καύσιμα (5%).
Διαβάστε τη συνέχεια στο www.kathimerini.gr

Φυσικό αέριο: Η ΕΕ μεταξύ παραβίασης των κυρώσεων και τερματισμού των ροών

Οι εταιρείες της Ευρωπαϊκής Ένωσης προσπαθούν να καταλάβουν πώς θα συνεχίσουν να πληρώνουν για το ρωσικό φυσικό αέριο χωρίς να παραβιάσουν τις κυρώσεις της ΕΕ ή να τους διακόψει η Μόσχα την προμήθεια φυσικού αερίου, σημειώνει σε ανάλυσή του το Politico.
Η Ελλάδα δεν βρίσκεται σε διαφορετική θέση από όλες τις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ, με την κατάσταση να κρίνεται ιδιαίτερα κρίσιμη και την κυβέρνηση να προχωρά σε απανωτές συσκέψεις, με τις ανακοινώσεις για νέα μέτρα να αναμένονται αύριο.
Η αγωνία στην ΕΕ, όπως τονίζει το Politico, είναι αποτέλεσμα της απαίτησης του Ρώσου προέδρου Βλαντίμιρ Πούτιν να πληρώνουν οι λεγόμενες μη φιλικές χώρες το φυσικό αέριο σε ρούβλια.
Διαβάστε τη συνέχεια στο www.ot.gr

Ρωσία: Πόσο πλήττουν το Κρεμλίνο οι κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο;

Ο αγωγός Ντρούζμπα δεν είναι τόσο πολυσυζητημένος όσο π.χ. ο Nord Stream. Όμως, ο αγωγός «Φιλία» (εάν επιλέξουμε να μεταφράσουμε το όνομά του) δεν είναι μόνο ένα από τα πιο μεγάλα κοινά έργα των χωρών της πάλαι ποτέ ΚΟΜΕΚΟΝ αλλά και μία βασική εξαγωγική δίοδος για το ρωσικό πετρέλαιο προς την Ευρώπη.
Άλλωστε, για αυτό ακριβώς σχεδιάστηκε: για να μεταφέρει αργό πετρέλαιο από το πλούσια κοιτάσματα της ΕΣΣΔ προς τις «αδελφές» χώρες της Πολωνίας, της Τσεχοσλοβακίας, της ΓΛΔ και της Ουγγαρίας. Το αρχικό μήκος ήταν 5327 χιλιόμετρα, αλλά σε αυτά προστέθηκαν και όλα όταν φτιάχτηκαν παράλληλες γραμμές.
Η κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης δεν ακύρωσε τη σημασία του έργου και ο αγωγός παρέμεινε σε χρήση. Άλλωστε, η Ρωσία παρέμεινε μια χώρα με σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια αγορά ενέργειας. Για χώρες όπως η Ουγγαρία ή  η Σλοβακία, που δεν έχουν κάποια πρόσβαση στη θάλασσα, ο αγωγός παρέμεινε μια βασική πηγή πετρελαίου για τα διυλιστήριά τους.
Διαβάστε τη συνέχεια στο www.ot.gr

Τα άρθρα που δημοσιεύουμε δεν απηχούν αναγκαστικά τις απόψεις μας και δεν δεσμεύουν παρά τους συγγραφείς τους. Η δημοσίευσή τους έχει να κάνει όχι με το αν συμφωνούμε με τις θέσεις που υιοθετούν, αλλά με το αν τα κρίνουμε ενδιαφέροντα για τους αναγνώστες μας.