Η Ελλάδα χάνει τη Θράκη: από ελληνική περιφέρεια γίνεται αμερικανική βάση!

0
585

Στο σφυρί βγαίνει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης

Με την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του Οργανισμού Λιμένα Αλεξανδρούπολης (ΟΛΑ) θα αξιοποιηθεί το λιμάνι της πόλης και όχι μέσω υπο-παραχώρησης δραστηριοτήτων, όπως είχε νομοθετήσει και για τα 10 περιφερειακά λιμάνια της χώρας η προηγούμενη κυβέρνηση.

Τον τρόπο ιδιωτικοποίησης του λιμανιού έκανε γνωστό σε πρόσφατη επίσκεψή του στην Αλεξανδρούπολη ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Αρης Ξενόφος. Μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να δημοσιευτεί η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος προς τους υποψήφιους επενδυτές, διαδικασία η οποία εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί το φθινόπωρο του 2020.

«Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης μπορεί να αναδειχθεί σε πυρήνα της οικονομικής ζωής της πόλης και της ευρύτερης περιοχής της Θράκης, τόσο λόγω της γεωστρατηγικής του θέσης όσο και για την εμπορευματική δραστηριότητα και τις προοπτικές της. Συνδέεται με την Εγνατία Οδό, ενώ διαθέτει σιδηροδρομική διασύνδεση δίνοντας εύκολη δίοδο στα εμπορεύματα Ανατολής και Δύσης και αντίστροφα», δήλωσε ο Α. Ξενόφος μετά το τέλος των επαφών που είχε με στελέχη του ΟΛΑ.

Θυμίζουμε ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ με τον νόμο 4597/2019 είχε επιλέξει να αξιοποιήσει τα 10 λιμάνια, ανάμεσα σε αυτά και της Αλεξανδρούπολης, με τη μέθοδο των υποπαραχωρήσεων, επιτυγχάνοντας έτσι τη διατήρηση των Οργανισμών Λιμένα σε δημόσιο έλεγχο αλλά και δίνοντας ευκαιρίες προσέλκυσης ιδιωτών επενδυτών.

Η εκτίμηση ήταν ότι η πλήρης ιδιωτικοποίηση δεν είναι μόνο αντίθετη με την υφιστάμενη νομοθεσία και το εθνικό συμφέρον, αλλά αντίκειται στις ευρωπαϊκές πρακτικές και τη διεθνή πραγματικότητα, καθώς το 80% των ευρωπαϊκών λιμένων λειτουργούν με μοντέλα υποπαραχωρήσεων και μόλις 4% με καθεστώς πλήρους ιδιωτικοποίησης.

Οι εξελίξεις προκάλεσαν τη σφοδρή αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ και ο τομεάρχης Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός δήλωσε ότι η ανακοίνωση από τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με την παραχώρηση του 67% των μετοχών σε ιδιώτη επενδυτή μάς «φέρνει μνήμες της σκληρής εποχής των μνημονίων 2010-2014. Οι δεσμεύσεις για πώληση των δέκα περιφερειακών λιμανιών της χώρας, που είχε αναλάβει η τότε κυβέρνηση Σαμαρά, υλοποιούνται με καθυστέρηση 4,5 χρόνων, αφού ο ΣΥΡΙΖΑ προσπάθησε και αντέκρουσε τα σχέδια ιδιωτικοποιήσεων των Οργανισμών Λιμένων».

Αντιδράσεις

Οπως ανέφερε, εντύπωση προκαλεί ότι για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα για την εθνική οικονομία αλλά και για την τοπική κοινωνία και οικονομία της Αλεξανδρούπολης, η ελληνική κυβέρνηση και οι αρμόδιοι υπουργοί κρύβονται πίσω από το ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο εκτός από την αποστολή που έχει για «διευκόλυνση» των επενδυτών προκειμένου να γίνει πιο ελκυστικό το πακέτο της πώλησης των λιμανιών, αναλαμβάνει πια και τον ρόλο κυβερνητικού εκπροσώπου, ανακοινώνοντας την κατάθεση στη Βουλή νομοθετικών ρυθμίσεων που θα βοηθήσουν καλύτερα την πώληση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης.

«Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ διαμόρφωσε, μετά από σκληρή διαπραγμάτευση με τους θεσμούς, νομοθετικό πλαίσιο για την αξιοποίηση των λιμανιών, το οποίο δίνει τη δυνατότητα να πραγματοποιηθούν ιδιωτικές επενδύσεις αναπτυξιακού χαρακτήρα στο εμπορικό τμήμα της χερσαίας Ζώνης Λιμένα Αλεξανδρούπολης, χωρίς να ιδιωτικοποιηθεί ο Οργανισμός Λιμένα, διατηρώντας, ταυτόχρονα, υπό δημόσιο έλεγχο υποδομές δημόσιου χαρακτήρα όπως η εξυπηρέτηση της ακτοπλοΐας, της αλιείας, οι λιμενικές υποδομές της Σαμοθράκης κ.ά. Το νομοθετικό πλαίσιο των υποπαραχωρήσεων που είναι εν ισχύι, έχει αναπτυξιακό χαρακτήρα, ενώ παράλληλα σέβεται τις τοπικές κοινωνίες και τη δημόσια περιουσία» πρόσθεσε.

Πηγή: https://www.efsyn.gr/ellada/koinonia/250825_sto-sfyri-bgainei-limani-tis-alexandroypolis